top of page

אזהרה בנוגע לשימוש במנשאי סלינג

עודכן: 24 בינו׳ 2022

אזהרה בנוגע לשימוש במנשאי סלינג לתינוקות - תרגום והסבר

בתאריך 12.3.2010 פורסמה אזהרה בנוגע למנשאי תינוקות מסוג ״סלינג״ מטעם הועדה הועדה לבטיחות המוצרים לצרכן (CPSC), ארה”ב.


תקציר האזהרה בעברית

(תרגום: אורית סופר)

״יש להזהר בשימוש במנשאי סלינג לנשיאת תינוקות בני פחות מארבעה חודשים. נתוני מחקרים מראים כי במשך 20 השנים האחרונות זוהו 14 מקרי מוות הקשורים למנשאי סלינג, 12 מתוכם של תינוקות בני פחות מארבעה חודשים.

״מנשאי סלינג מסוכנים משתי בחינות. בחודשים הראשונים התינוק אינו שולט בראשו ואם אריג המנשא לוחץ על פניו הוא עשוי להחנק תוך דקות. בנוסף, כאשר התינוק נמצא בתנוחה בה ראשו לחוץ אל חזהו דרכי הנשימה שלו עשויות להחסם.

״מבין התינוקות שנפטרו רבים היו פגים, תינוקות במשקל נמוך או כאלה שסבלו מבעיות נשימה כגון הצטננויות. לכן יש להזהר במיוחד עם תינוקות שנולדו לפני המועד, תאומים ותינוקות שמצבם הבריאותי רגיש ומשקלם נמוך במיוחד ולהתיעץ עם רופא ילדים לגבי שימוש במנשא.

״מומלץ להקפיד שפני התינוק יהיו גלויות ונראות לעין הנושא בכל עת. לאחר הנקה במנשא מומלץ להחזיר את התינוק לתנוחת שכיבה כשפניו פונים למעלה. יש לבדוק מה מצב התינוק לעתים קרובות.״


הסבר

הועדה לבטיחות המוצרים לצרכן בארה”ב (CPSC) פרסמה בחודש מרץ 2010 אזהרה משימוש לא נכון במנשאי “סלינג” בעקבות מספר מקרי מוות בארה”ב. האזהרה מתיחסת לנשיאת תינוקות מתחת לגיל ארבעה חודשים בתנוחה בה פניהם עלולות להתקע מול גוף הנושא, אריג המנשא או כשסנטרם קרוב מדי לחזה.

בהמשך לפרסום האזהרה הורדו מהמדפים בארה”ב ובקנדה מליון מנשאים של חברת אינפנטינו מדגמים “סלינג ריידר” ו”וונדי בליסימו”, שנמכרו בשעתו בארץ ברשת שילב.

המנשא ששמו נקשר במקרי המוות אליהם מתיחסת האזהרה הוא “Infantino Sling Rider” שהוא מנשא “תיק” (bag sling). במנשא זה אין אפשרות להדק את הבד העודף סביב התינוק ולהצמיד אותו לגוף הנושא. לכן אין מה שימנע מהתינוק להחליק לתנוחה מסוכנת שבה סנטרו צמוד לחזהו, או לסובב את פניו כך שיפנו אל גוף הנושא - שני מצבים שעלולים לגרום לחסימה בדרכי הנשימה, כמתואר באזהרה.

כמו כן, במנשא זה התינוק ממוקם נמוך מדי, באזור הבטן התחתונה במקום באזור החזה של הנושא, באופן שמקשה על שמירה על קשר עין רציף עם התינוק.


איך תדעו שהמנשא שלכם בטוח?

כללי הבטיחות שלנו מבוססים על האזהרה ממרץ 2010 וכן על נייר העמדה של בטרם משנת 2018.

כללי הבטיחות מתיחסים לכל הנקודות שעלו באזהרה לגבי שמירה על פנים גלויות, מיקום של התינוק גבוה, הידוק מקסימלי ושמירה על מרחק בין הסנטר והחזה.

חשוב לודא שהמנשא שלך מאפשר שמירה על כל כללי הבטיחות, בפרט הידוק שמצמיד את הילד לגופך ללא יכולת לשנות תנועה וכאשר הפנים גלויות לעיניך בכל עת.

הדרך הטובה ביותר לודא שהמנשא שלך ואופן השימוש בו הם בהתאם לכללי הבטיחות היא לקבל הדרכה לשימוש נכון ולהתאמת המנשא והתנוחה לגילו של התינוק אצל מדריכת מנשאים


Post: Blog2_Post
bottom of page