top of page

איך בוחרים בין לופיקס, מובי פיט ושרון דרור?

עודכן: 24 בינו׳ 2022

פעם מנשא בד היתה מלה נרדפת לרצועת בד ארוכה שצריך לקשור מחדש כל פעם שרוצים תינוק במנשא.

היום, לצד מנשאי הבד הארוך, יש בישראל מבחר עשיר של מנשאי כריכות מובנים מסריג גמיש, שנלבשים

כמו חולצה, ומאפשרים גם לבישה נוחה ומהירה וגם את תחושת הרכות והעיטוף של מנשא בד ארוך.

מובי פיט, לופיקס או שרון דרור? סקירה השוואתית מבית המנשא הנכון

מימין לשמאל: מנשא לופיקס, מנשא שרון דרור ומנשא מובי פיט


מנשאי כריכות מהירי לבישה - מה משותף לכולם?

  1. כולם מהירי לבישה. כל המנשאים ששייכים לקטגוריות מנשאי בד מהירי לבישה הם מנשאים שנלבשים כמו חולצה; חלק מהם נלבשים ממש כמו טישרט בלי לסדר כלום וחלק דומים יותר לחולצת מעטפת ומצריכים קשר אחד בסוף הלבישה. כך או אחרת, כולם שונים לגמרי מרצועת הבד הארוכה והאינסופית שצריך ללפף סביבך כל פעם מחדש.

  2. כולם מתאימים מלידה. גיל התחלת השימוש המצוין על המנשא יהיה לרוב מעל 3 קילו בשל אילוצי תקנים של מנשאי תינוקות המחייבים יצרנים שלא לציין משקל מינימום הנמוך מ 3.2 קילו. בשונה ממנשאים מובנים יותר ששם לעתים משקל המינימום אינו משקף את המשקל שבו אכן ריאלי להתחיל להשתמש במנשא, במקרה של מנשא מסריג גמיש משקל המינימום הוא אכן משקל ריאלי. כשמדובר בתינוק במשקל נמוך ממשקל המינימום אנחנו ממליצות להתיעץ איתנו באופן פרטני על מנת לבדוק מה המלצתנו במקרה שלכם. 

  3. כולם מתאימים לשימוש לטווח קצר. מנשאי כריכות מסריג גמיש הם פתרון נהדר לתחילת תקופת הנשיאה. יש הורים שיבחרו להשתמש בהם חודשים ארוכים ואחרים יסתפקו בשבועות בודדים. כך או אחרת לא מדובר במנשא מהסוג שמלווה אתכם מלידה ועד בכלל; במוקדם או במאוחר יהיה צורך במנשא שמספק תמיכה טובה יותר בגב שמתאימה לתינוק כבד ולפעוט. מנסיוננו, רוב ההורים יבחרו לסיים את השימוש במנשא מסריג גמיש איפשהו בטווח שנע בין 6 ל-8 קילו פלוס מינוס. 

  4. כולם מאפשרים לגוון בתנוחות. אפשר לשאת בהם את התינוק גם בתנוחה עוברית עם הרגליים בתוך המנשא, וגם בתנוחת בטן לבטן פיזיולוגית שמתאימה מלידה עם ברכיים כפופות וגבוהות מהאגן. טכנית בכולם ניתן לשאת גם בערסול, אבל יש הבדלים שתכף נתיחס אליהם לגבי תנוחת ערסול.

  5. אף מנשא בד כריכות מבד גמיש (עם או בלי קשירות) לא מיועד בשום גיל ובשום מצב לנשיאה על הגב וגם לא לנשיאה עם הפנים החוצה. 

  6. כולם כביסים במכונה בתכנית עדינה עד 30 מעלות ללא מייבש.

מה מבדיל בין הסוגים השונים:


1. כוונון

ההבדל הכי משמעותי בגזרת מנשאי הבד המובנים הוא בין מנשאים וואן-סייז, שניתן להתאים אותם למידת הלובש, לבין מנשאים שמגיעים במידות.

לופיקס הוא מנשא שמגיע במידות, כאשר המידה נקבעת לפי מידות ההורה, ולעתים קרובות כל הורה זקוק למנשא במידה שלו, שכן אין דרך להתאים את מידת ההידוק של המנשא אם המידה קצת גדולה או קטנה מדי. לופיקס מתאים יותר למשפחות שבהן רק הורה אחד מעונין להשתמש במנשא, ופחות למשפחה שיש בה שני הורים במידות שונות שרוצים להעביר את המנשא ביניהם לפי הצורך. מומלץ לקרוא עוד על מנשאים שמגיעים במידות ומה חשוב לדעת כשבוחרים מנשא כזה.

מובי פיט ושרון דרור הם מנשאים וואן סייז שניתן להדק לפי הצורך. שניהם יכולים לתת מענה מצוין למשפחות שבהן שני ההורים רוצים להשתמש באותו מנשא, או לאנשים שחשוב להם שמידת ההידוק של המנשא תהיה תמיד מדויקת והמנשא לא ירגיש צמוד מדי.

2. מידות ההורה והתינוק

גם כשמדובר במנשא וואן סייז שמתאים לכל מידה, יש מנשאים שמתאימים בצורה טובה יותר ופחות להורים במידות קיצוניות (קטנות או גדולות מאד ביחס לממוצע). 

שרון דרור הוא הבחירה הראשונה שלנו לאמהות במידות קטנות (פטיט), בפרט כשגם התינוק במשקל יחסית נמוך. בהיותו המנשא הכי פחות מובנה (יחסית) בקטגורית המנשאים מהירי הלבישה, הוא זה שמאפשר את ההידוק המדויק ביותר גם על אנשים קטנים עם תינוקות קטנים.

3. תנוחות

בדומה למנשא בד ארוך גמיש, גם במנשאי כריכות מהירי לבישה ניתן לשאת את התינוק גם בתנוחת ברירת מחדל (בטן לבטן, עם פישוק ותמיכה מברך לברך) וגם בתנוחות עובריות יותר (בטן לבטן עם ״רגלי צפרדע״ כשהרגליים בתוך המנשא או ערסול).

מובי פיט הוא מותג אמריקאי וככזה מגיע עם המלצה להעדיף תנוחות זקופות בלבד, מאחר בארה״ב ברירת המחדל היא להמנע מערסול. 

חשוב לדעת שגם אנחנו ממליצות להעדיף תנוחות זקופות כברירת מחדל ולשאת בערסול רק לאחר הדרכה שכוללת התיחסות לדגשי הבטיחות שיש להקפיד עליהם על מנת להגיע לערסול נכון.

ערסול לא נכון שלא בהתאם לכללי הבטיחות עשוי להיות מסוכן.

בנוסף, בערסול חשוב לערסל לשני הכיוונים במידה שווה. בעוד ששרון דרור ולופיקס מאפשרים החלפה של כיוון הערסול בקלות יחסית, במובי פיט החלפת כיוון הערסול דורשת פירוק והשחלה של המנשא מחדש לפני כל שימוש, מה שמבטל את כל הכיף במנשא מהיר לבישה.

מנסיוננו תנוחת בטן לבטן אפשרית באותה מידה בכל מנשאי הכריכות והיא לא רק התנוחה הבטוחה והקלה ביותר לישום נכון, אלא גם התנוחה המועדפת על רוב ההורים והתינוקות.

למי שחשובה בכל זאת האופציה לערסל נמליץ להעדיף את שרון דרור שהודות לאפשרות להדק אותו במדויק לפי מידת ההורה יאפשר ליישם את דגשי הבטיחות לערסול נכון בצורה הטובה ביותר.

אנחנו מזכירות שחשוב ומומלץ לערסל רק לאחר הדרכה פרטנית.

4. מספר השכבות

מנשא שרון דרור ומנשא מובי פיט נלבשים כאשר יש שלוש שכבות בד על התינוק וכל שכבת בד תורמת להצמדה טובה יותר של התינוק להורה ותמיכה טובה יותר בגב שלך.

במנשא לופיקס שנלבש כמו חולצה ללא כוונונים יש רק שתי שכבות בד. על מנת להשיג תמיכה אופטימלית בגב שלך יש לבחור במידה הקטנה ככל האפשר שמתאימה לך, משום שבהעדר שכבה שלישית המנשא חייב להיות הדוק וצמוד מאד כדי להבטיח נשיאה נכונה ונוחה.

5. סוג הבד

שרון דרור ולופיקס עשויים מסריג כותנה גמיש המכיל מספר אחוזי לייקרה. אחוז הלייקרה ומשקל הסריג אינם זהים אך מדובר בסריגים דומים מאד עם תחושה דומה על הגוף, כאשר בלופיקס אחוז הלייקרה מעט גבוה יותר.

מובי פיט עשוי מסריג 100% כותנה ללא לייקרה, וככזה הוא הפחות גמיש משלושתם, אך גם הקליל ביותר, הפחות מחמם מכל השלושה וכבונוס גם תומך טוב יותר בתינוקות הכבדים יותר.

למי שרוצה לייצר עבור התינוק חוויה שמדמה ככל האפשר את העיטוף ההדוק של הרחם בשבועות הראשונים אנחנו ממליצות לבחור במנשאים המכילים לייקרה (שרון דרור/לופיקס), ולמי שרוצה מנשא פחות מחמם בחודשי הקיץ ו/או להשתמש במנשא תקופה ממושכת יותר, אנחנו ממליצות להעדיף את מובי פיט.

6. תמיכה באגן

אחד החסרונות של מנשאי כריכות באופן כללי לעומת מנשאים אחרים הוא העדר חגורת מתניים תומכת שמאפשרת חלוקת משקל טובה יותר על גוף הנושא.

מובי פיט ושרון דרור שניתנים לכוונון באמצעות רצועות ארוכות שמושכים ומהדקים למידת ההורה, מאפשרים גם ליפוף של שארית הרצועות לאחר ההידוק סביב המתניים או האגן באופן שמשפר את חלוקת המשקל, לעומת לופיקס שבו אין אפשרות לייצר תמיכה באזור האגן. 

7. רצועות שנוגעות ברצפה

אחד החסרונות שיותר מפריעים להרבה הורים במנשאי בד ארוך הוא העובדה שקצות הבד עלולים לגעת ברצפה בתהליך הלבישה, מה שמרגיש לחלק מההורים לא הגייני (אם כי יש לציין שהתינוק לא בא במגע עם קצות הבד בשום שלב).

מנשא לופיקס בהיותו מובנה לחלוטין וללא רצועות או שרכים מכל סוג נותן את המענה הטוב ביותר להורים שמחפשים מנשא שלא יגע ברצפה בשום מצב, או סתם מראה נקי ומסודר יותר.

במנשא מובי פיט ושרון דרור רצועות ההידוק של המנשא עשויות לגעת ברצפה תוך כדי לבישה או הסרת המנשא, אם כי בשונה ממנשא בד ארוך ניתן להמנע מכך בקלות יחסית עם קצת תשומת לב תוך כדי לבישת המנשא.

8. הנקה במנשא

הנקה במנשא היא אפשרות חביבה שאנחנו ממליצות להשתמש בה רק בזמני אין ברירה ולא כברירת מחדל, ורק תוך הקפדה על כללי בטיחות. לא תמיד הנקה במנשא נוחה או פרקטית ולכן נמליץ להתיחס לפקטור של האפשרות להיניק במנשא רק אחרי פקטורים משמעותיים יותר כמו נוחות והתאמה למידות ההורה והתינוק. מומלץ לקרוא גם את המאמר שלנו על הנקה במנשא.

עקרונית ניתן להצליח להיניק בכל מנשא, אך יש מנשאים בהם פשוט יותר למקם את התינוק בתנוחה מתאימה להנקה ולהחליף צדדים.

אם הנקה במנשא הוא פקטור חשוב עבורך, למנשא שרון דרור יש יתרון משמעותי על פני המנשאים האחרים בקטגורית מנשאי הכריכות מהירי הלבישה. כדי להיניק במנשא בנוחות רצוי שיתקיימו כמה תנאים במקביל: 

  1. אפשרות למקם את התינוק בתנוחות שונות (ערסול או תנוחה זקופה בהתאם להעדפתך והעדפת התינוק) - אפשרי בשרון דרור ולופיקס, פחות רלוונטי במובי פיט.

  2. אפשרות להתאים את מידת ההידוק למיקום הרצוי של ראש התינוק מול השד בעת ההנקה - אפשרי בשרון דרור ובמובי פיט, פחות בלופיקס.

  3. אפשרות להחליף צדדים במהירות בתנוחת ערסול - אפשרי בשרון דרור בלבד, מצריך הסרה של המנשא ולבישה מחדש בלופיקס ואף השחלה שלו מחדש במובי פיט.

שרון דרור הוא היחיד שבו מתקיימים במקביל כל שלושת התנאים ולכן הוא ההמלצה המועדפת שלנו למי שחשוב לה להיניק במנשא.

Post: Blog2_Post
bottom of page