top of page

איך מלבישים תינוק במנשא?

עודכן: 24 בינו׳ 2022

אחרי הלידה קיבלת הנחיות מסודרות איך מלבישים תינוק בהתאם לעונה - מקפידים לא לחמם מדי בקיץ, וכן לשמור על חום גוף תקין בחורף.

אבל איך מלבישים את התינוק במנשא? איזה תפקיד משחק המנשא בחימום התינוק, ובעיקר - מה עושים עם הרגליים?

לשימושך, מדריך זריז כיצד מלבישים תינוק במנשא תוך שמירה על נוחות ובטיחות:


בקיץ: מנשא נחשב כשכבת ביגוד


אבא עם תינוקת במנשא בד ביום קיץ חם, שניהם בלבוש מינימלי
כשלך חם גם לה חם- לא חייבים להלביש עוד שכבות מעבר למנשא

כשנושאים בקיץ צריך לחשב את מספר השכבות שהתינוק לובש בהתאם לטמפרטורה (אם ממש חם אפשר ועדיף לוותר לגמרי על בגדים במנשא).

מנשאי בד לסוגיהם שקולים כנגד 2 ואפילו 3 שכבות, ואלה מביניהם שמכילים לייקרה מחממים יותר מאחרים – יש לחשב את מספר השכבות שהתינוק לובש בהתאם.

ומה לגבי הגנה מהשמש? תינוק רך חייב להיות מכוסה ועטוף במנשא מהעורף ועד הברכיים, כך שהמנשא מגן מהשמש עם או בלי ביגוד, אבל חשוב לזכור שלא מומלץ לשהות שהיה ממושכת בשמש עם תינוקות צעירים, בלי קשר לאופן בו הם לבושים.


בחורף: מלבישים חם- אבל מעל המנשא

אמא יושבת בקלאב קר עם תינוק במנשא ביום חורף
בחורף הגוף שלך משמש כבקבוק חם ונעים- רק לא לשכוח כובע וגרביים חמות

גם בחורף מלבישים את התינוק בבגדים לא מסורבלים ולא עבים. חרמוניות, מעילים ופליזים עבים לא מתאימים לשימוש בתוך מנשא, לא מאפשרים להדק אותו כמו שצריך והתינוק לא יהיה מספיק תמוך.

כשהתינוק במנשא, הגוף שלך מחמם אותו ולא רק הבגדים שהוא לובש, כך שבתוך בית מחומם במידה סבירה אין צורך בביגוד חם כל עוד הוא עליך.

אנחנו ממליצות להלביש את התינוק במנשא לכל היותר בשתי שכבות של בגד טריקו נעים. כשיוצאים החוצה או כשקר במיוחד, את השכבה העליונה המחממת לובשים מעל המנשא:

  • בגד עליון רגיל אבל מספיק גדול כך שיסגר עליך ועל התינוק ביחד (קרדיגן או מעיל במידה אחת גדולה מדי או שאל צמר גדול וכיפי)

  • בגד עליון יעודי ללבישה מעל מנשא- מעיל עם תוספת שמכסה את התינוק (מתאים גם למנשאי גב) או פונצ׳ו עם פתח לראש ההורה וראש התינוק (בארץ זה פחות מוכר אבל יש שפע של מותגים יעודיים בחו״ל)

  • שמיכה רגילה לחלוטין שכורכים מעל המנשא (מתאים להורים שלא קר להם ורוצים לחמם רק את התינוק)

  • שמיכה יעודית למנשא- גם פה אפשר למצוא שמיכות מנשא נעימות מפליז או מוצרים יעודיים ומסיביים יותר שמגינים גם מגשם.

בחורף הישראלי הפתרונות המאולתרים יכולים להספיק במעט ימי החורף האמיתיים שיש לנו. למי שגר בארצות שיש בהן חורף אמיתי וקשה שווה לפתוח אינטרנט ולחפש את המותגים המקומיים של babywearing coats.

אמא עם תינוק במנשא, שניהם לבושים בפונצ׳ו זוגי עם פתח לראש ההורה ופתח לראש התינוק
פונצ׳ו זוגי יעודי להורה ותינוק במנשא


חשוב- הראש והרגליים נמצאים מחוץ למנשא, לכן חשוב לחבוש לתינוק כובע נעים שיחמם את הראש (ורצוי כזה שלא נופל בקלות) ולגרוב לו גרביים עבים ומחממים (אפשר למתוח אותן על שולי המכנסיים לחיזוק).

אם התינוק מוריד לעצמו את הגרביים - זה אחלה משחק התפתחותי וכדאי לעודד אותו :-)


רגליות במנשא: כדאי? לא כדאי?

תינוק לובש רגליות שכבר צמודות והבהונות שלו מגיעים עד הקצה.
כשהרגליות כבר צמודות והבהונות מגיעים עד הקצה- זה הזמן לעבור מידה לפני שנכנסים למנשא

נכון כשיושבים על כסא, המכנסיים שלנו עולים קצת למעלה?

אותו דבר בדיוק קורה במנשא למכנסיים של התינוק.

כשהתינק לובש מכנסי רגלית- הרגליות עשויות להמתח וליצור לחץ על בהונות הרגליים. אם התינוק שלך בוכה במנשא והוא לובש רגליות- זו עשויה להיות הסיבה!

אז מה עושים?

  • מלבישים רגליות במידה אחת גדולה מדי. אם אתם עוד בשלב שהרגליים הולכות לאיבוד בתוך הרגלית וצריך לשים גומיות לשיער על הקרסול- הן מספיק גדולות גם למנשא. אם הבהונות של התינוק כבר מגיעות לקצה של הרגלית (כמו בתמונה) היא כבר לא מתאימה ללבישה במנשא.

  • אחרי שמסיימים ללבוש את המנשא ממששים ומוודאים שהבד באזור הבהונות רפוי ולא מתוח.

  • בפעמים הראשונות כדאי למדוד את המנשא בלי רגליות כדי לודא שאין שינוי בצבע הרגל. לפעמים המנשא לוחץ בקפל הברך באופן שגורם לשינוי צבע הגפה- זה מצב לא תקין שמצריך תיקון של הנשיאה (תמיד אפשר ואף רצוי לודא איתנו בקבוצת הפייסבוק שהנשיאה נכונה, עם או בלי רגליות). לעתים נדירות יש תינוקות רגישים במיוחד שעשויים להגיב בשינוי צבע אפילו בנשיאה נכונה- אם וידאת שלבשת את המנשא נכון ויש שינוי בצבע הגפה מומלץ להתיעץ עם רופאת הילדים שלכם. למידע נוסף בנושא

  • ברגע שמזג האויר מתחיל להתחמם קצת עדיף לוותר על הרגליות, לא רק במנשא אלא בכלל. עם כפות רגליים יחפות הרבה יותר קל לעבוד על התהפכות וזחילה, ובהמשך עמידה והליכה, וכשלא קר והגוף שלך מחמם את התינוק במנשא, יהיה לו יותר נעים עם כפות רגליים יחפות.

Post: Blog2_Post
bottom of page