top of page

בחירת מנשא לתינוק בגיל חודשיים

עודכן: 18 באפר׳ 2023

סביב גיל חודשיים התינוק נמצא ב״שלב המעבר״ בין ניובורן לתינוק גדול ויציב:

הוא כבר יותר יציב מניובורן, בדרך כלל כבר יש הרמת ראש יפה, יותר ענין בעולם, מבט ממוקד ותקשורת, ובזמן עירות לרוב כבר אין צורך בתמיכה בראש.

הוא עדיין רחוק מאד מזקיפה עצמאית של הגב, וזקוק לתמיכה בגב בדיוק כמו ניובורן.

הוא גדל במהירות - בעוד חודשים לא רבים הוא יהיה יציב בהרבה אבל גם כבד משמעותית.

אם התינוק שלך עדיין ניובורן או כזה שנולד פג/במשקל נמוך ולמרות שהוא גדול בגיל הוא מאד קטן בגודל ובקצב ההתפתחות שלו כדאי לעבור למדריך לבחירת מנשא לתינוק רך. אם הוא כבר כבר בן 4-5 חדשים או יותר יש לך את המדריך לבחירת מנשא לתינוק גדול. אם התינוק שלך בן 2-3 חודשים אבל כבד מאד לגילו, כדאי לעבור למדריך לבחירת מנשא לניובורן כבד.

בשלב הזה הרגלי הנשיאה מתחילים להשתנות, וצריך לשים לב אם התינוק מאותת שהגיע הזמן לעדכן את האופן שבו אנחנו נושאים אותו. הנה כמה סוגיות נפוצות שעולות אצל הורים לתינוקות בשלב הזה:

דגשים לבחירת מנשא סביב גיל חודשיים

מה צריך לבדוק שקיים במנשא לפני שהולכים לקנות, או אם כבר יש מנשא בבית:

  • אפשרות לשאת בתנוחת בטן לבטן עם הרגליים בחוץ למנשא אם בשבועות הראשונים נעדיף לעתים לשאת את התינוק בתנוחה מכונסת ועוברית, סביב גיל 2-3 חודשים התנוחות העובריות הופכות לרוב לא רלוונטיות והתנוחה הרלוונטית היא בטן לבטן. חשוב לודא שהמפתח של המנשא ניתן לכוונון על מנת לאפשר התאמה מדויקת ככל האפשר של רוחב המנשא למידת התינוק.

  • תמיכה מלאה בעמוד השדרה המנשא עדיין צריך לעטוף את התינוק ולאפשר תמיכה מלאה בעמוד השדרה כך שישאר ניצב לקרקע והתינוק לא יוכל להשען לאחור או לצדדים. עדיין מדובר בתינוק צעיר ולכן נרצה שהמנשא יהיה כזה שמאפשר פישוק עמוק וגב ארוך ולא מוקשת (או בקיצור שיענה על ההגדרה שלנו למנשא פיזיולוגי).

  • תמיכה מברך לברך בשלב הזה עדיין רצוי לשמור על מנח אופטימלי של מפרק הירך ולכן חשוב לודא שמפתח המנשא מספיק רחב על מנת לתמוך בירך עד הברך ולשמור את הברך בגובה האגן או יותר.

  • תמיכה לראש בזמן שינה בגיל הזה רוב התינוקות כבר מסוגלים להרים ראש יפה בשכיבה על הבטן, מה שאומר שאין להם צורך בתמיכה בראש בזמן עירות במנשא. אם התינוק נרדם, עייף ושם ראש, או נראה שהראש שלו נשמט ללא שליטה במנשא, חשוב שתהיה אפשרות לתמוך בו.

  • תמיכה בגב שלך בשלב הזה אפשר ורצוי לבחור מנשא שיכול לשמש אותך כבר לטווח ארוך. חשוב לודא שמדובר במנשא עם תמיכה טובה בגב שלך כדי שיהיה נוח גם כשהמשקל יהיה גבוה יותר.

אלו סוגי מנשאים מתאימים לגיל חודשיים?

סוגי המנשאים הרלוונטים בשלב הזה הם בגדול כל הסוגים שרלוונטיים גם בגיל רך, אך ההבדל העיקרי הוא בתעדוף.

אם עבור תינוק רך הרבה פעמים מנשאי הבד הם בעדיפות ראשונה, בשלב הזה הם לרוב בעדיפות אחרונה אם בכלל.

בשלב הזה הנושא של תמיכה בגב והתאמה של המנשא לטווח ארוך משמעותי יותר, ולכן סוגי המנשאים הרלוונטיים ביותר הם אלה שיכולים לגדול איתך מעכשיו ועד סוף תקופת הנשיאה.



מנשא ילקוט מלידה

אמא עם תינוק במנשא ילקוט מסוג לני אפגרייד
מנשא ילקוט מלידה: כמה תומך ככה פשוט (בתמונה: מנשא לני אפגרייד)

מנשא ילקוט מלידה הוא מנשא מובנה עם חגורת מתניים תומכת, כתפיות מרופדות שנסגרות באבזמים ופאנל מתכוונן שמאפשר התאמה של המנשא בכל שלב למידת התינוק. הוא מתאים ממשקל 4 קילו וצפונה, ובדרך כלל יהיה אופציה מצוינת לבני 2-3 חודשים ויותר.

הכוונון מאפשר התאמה לכל גיל, ולכן זה מנשא שילווה אתכם מעכשיו כל עוד תרצו לשאת ולהנשא. בשלב מאוחר יותר ניתן להשתמש בו גם כמנשא גב עם פעוט גדול וכמנשא טיולים.


מנשא ילקוט מלידה מתאים לך אם…

  • חשוב לך שהמנשא יהיה פשוט ללבישה, מובנה ובלי קשירות

  • חשובה לך תמיכה טובה בגב ונשיאה נוחה גם לפרקי זמן ארוכים

  • חשוב לך שהמנשא ישמש אותך לטווח ארוך ולא יהיה צורך להחליף אותו בעוד כמה חודשים

מנשאי ילקוט מלידה שזמינים אצלנו: ארגו אדאפט, בובה X, דיוה wrap conversion, לני אפגרייד.

מנשא היברידי

אמא עם תינוק במנשא טולה היברידי עם רצועות נקשרות
מנשא היברידי: דומה לילקוט, אבל הודות לקשירה לפעמים עוד יותר נוח (בתמונה: מנשא טולה היברידי)

מנשא היברידי הוא מנשא מבד לא נמתח המורכב מפאנל מלבני שמצמיד את התינוק לגוף ההורה, חגורת מתניים ורצועות כתפיים ארוכות נקשרות. מנשא היברידי מחלק את המשקל בדומה למנשא ילקוט הודות לחגורת המתניים, אבל פחות מובנה ודווקא עם התינוקות הצעירים והכבדים הוא לפעמים אפילו יותר נוח הודות לרצועות נקשרות שתומכות היטב במשקל התינוק מוחלקות את העומס בצורה שווה יותר על כל הגב. לבישה של מנשא היברידי דורשת קשירה אחת פשוטה שקל ללמוד, ומפצה על כך בנוחות מושלמת.


כמו במנשאי ילקוט מלידה אפשר לכוונן את רוחב ואורך הפאנל שלו ולהתאימו למידת התינוק מגיל רך ועד גיל מאוחר ולהשתמש בו בהמשך גם כמנשא גב.

מנשא היברידי מאפשר לתינוק מנח מעוגל יותר ויהיה נפלא לתינוקות שזקוקים לעזרה להרגע ולהרפות.


מנשא היברידי מתאים לך אם…

  • חשוב לך שהמנשא יהיה תומך, אבל גם רך ועוטף

  • התינוק שלך כבד לגילו או עולה במשקל במהירות

  • יש לך בעיות גב וחשוב לך לא להתפשר על הנוחות שלך

  • המנשא ישמש אותך לנשיאות ממושכות וכתחליף לעגלה

  • התינוק שלך נוטה להיות מתוח ולא רגוע וחשוב לך שהמנשא יסייע לו להרפות ולשחרר

מנשאים היברידיים שזמינים אצלנו: טולה HB היברידי, לני היבריד


מנשא צד

אמא עם תינוק במנשא צד עם טבעות
מנשא צד: פתרון מעולה לסקרנים (בתמונה: מנשא מובי סלינג)

מנשא צד הוא מנשא מבד ללא אלסטיות העשוי כטבעת הנלבשת באלכסון על כתף אחת ן להידוק ללא הגבלה. הלבישה של מנשא צד מהירה וקלה ללא קשירות, החלק היחיד שדורש מעט תרגול הוא הידוק עודפי הבד בצורה נכונה כך שהתינוק יהיה צמוד אליך היטב והבד יהיה פרוש באופן שיוצר כיס שעוטף את אזור הטוסיק והירכיים. מנשא צד מתאים לכל גיל אבל כיפי במיוחד בגיל 2-3 חודשים כשהתינוק מתחיל להיות ערני לסביבה וסקרן אבל עדיין מתקשה לסובב את הראש ולהנות משדה ראיה רחב במנשאים עם כתפיות בתנוחת בטן לבטן (נשיאה עם הפנים החוצה בכלל לא רלוונטית בגיל הזה, ואנחנו לא ממליצות עליה גם בהמשך). במנשא צד התינוק נהנה משדה ראיה פתוח ומהאפשרות להיות שותף לפעילות שלך.


זה יכול להיות פתרון מצוין אם יש לך בבית מנשא ילקוט שעדיין לא מתאים ודרוש לך מנשא שיסגור פינה לכמה חודשים, כאשר גם כשהתינוק גדל מנשא צד ממשיך להיות פונקציונלי כמנשא שני להליכות קצרות, להרדמות מחוץ לבית וכשמנשא ספייר קומפקטי במיוחד שתמיד מוכן לעת הצורך בסל העגלה.

מנשא צד מתאים לך אם…

  • יש לך נטייה לסבול מחום

  • התינוק שלך נוטה להתנגד למנשאים שמקשים עליו להסתכל לצדדים

  • התינוק שלך בעל תבנית גוף נוקשה המקשה עליו לפשק את רגליו ולעגל את גבו

  • חשוב לך שהמנשא יהיה קומפקטי וקל ללבישה

  • חשוב לך להיניק במנשא במקסימום נוחות, גם בגיל גדול

  • דרוש לך מנשא קומפקטי שנוח להרדים בו פעוט במהלך טיסה

  • יש לך מנשא שמאים לשלב מאוחר יותר ודרוש לך פתרון נשיאה לכמה חודשים

מנשאי צד שזמינים אצלנו: מובי סלינג, לני סלינג


מנשא בד עם/בלי קשירות

אמא עם תינוק במנשא בד ארוך מסוג מובי ראפ
מנשא בד: עדיין נוח, לאוהבי הרכות והעיטוף (בתמונה: מנשא מובי ראפ)

מנשא בד הוא מנשא רך מבד סריג (לרוב על בסיס כותנה, עם או בלי תוספת כמה אחוזי לייקרה) שמיועד לשימוש בתקופה הראשונה בלבד ורק בנשיאה קדמית, ובהמשך מצריך החלפה למנשא שמתאים לגיל ומשקל גדולים.

ניתן לבחור כיום בין מנשאי הבד מהדור החדש ללא קשירות שנלבשים כמו חולצה, ובין מנשאי בד ארוך נקשרים.


מנשאי בד מתאימים במיוחד לתינוקות צעירים וקטנים, אך גם בגיל 2-3 חודשים ניתן להמשיך להשתמש בהם אם יש כבר מנשא כזה בבית, בתנוחת בטן לבטן ותוך הקפדה על הידוק נכון לתמיכה מיטבית בגב שלך. לרוב לא נמליץ על רכישת מנשא בד בגיל הזה אך יש מצבים שבהם זה יכול להיות פתרון טוב- בעיקר כשיש בבית מנשא שיתאים רק בעוד כמה חודשים, ודרוש לך פתרון נשיאה עד אז.

חשוב להבדיל בין מנשאי בד גמישים, למנשאי בד ארוך ארוג שהם קטגוריה בפני עצמה. מנשאים ארוגים מצריכים רמה גבוהה בהרבה של מיומנות קשירה ומגיעים בשלל בדים ארוגים מסיבים שונים, במידות שונות ובטכניקות אריגה שונות. מנשאים ארוגים מצריכים התיעצות עם מדריכות מנשאים המתמחות בסוג זה של מנשאים- מומלץ להצטרף לפורומים שעוסקים ב woven wraps בחו״ל, שם התחום הזה מפותח יותר.

מנשא בד מתאים לך אם…

  • התינוק שלך עולה במשקל באיטיות ועדיין קטן לגילו

  • מרגיש לך שהוא עדיין זקוק למנשא בד רך ועוטף, ואין לך בעיה להחליף מנשא עוד כמה חודשים

  • יש לך כבר מנשא להמשך ודרוש לך פתרון רק לתקופה הקרובה

מנשאי בד ללא קשירות שזמינים אצלנו: פורטו (שמתאים גם למשקלים גדולים יחסית, בהיותו מנשא מבד ארוג ולא גמיש), בובה בליס, מובי פיט, שרון דרור, לופיקס.

מנשאי בד ארוכים שזמינים אצלנו: מובי ראפ מסריג כותנה/ויסקוזה ללא לייקרה, מובי פלקס מבד מנדף זיעה

Post: Blog2_Post
bottom of page