top of page

הטריק למנשא בלי כאבי גב: סרגל מאמצים

עודכן: 7 בפבר׳ 2022

מנשא וסרגל מאמצים, או: מה הקשר בין מנשאים וטירונות?

כשעשיתי טירונות, אי שם בשנות התשעים, בתפקיד קרבי (יחסית), למדתי מונח חדש: סרגל מאמצים. למדתי שאסור להכנס בבת אחת למשטר של אימוני כושר אינטנסיביים, אלא לבנות תכנית אימונים שמעלה את הקצב בהדרגה, ומאפשרת לגוף להסתגל בהדרגה לעומס ההולך וגובר.

ולמדתי שמי שלא מקפיד על סרגל מאמצים, עלול לסבול מהשלכות גופניות לא נעימות, כמו שברי מאמץ. למרבה הצער, למדתי את זה על בשרי, כי ככה זה כששולחים בטטת כורסה מדופלמת לתפקיד שדורש כושר, לא עלינו, ובלי שום הכנה מוקדמת.

והקשר של הטירונות שלך למנשאים הוא?…

או! יופי ששאלת. החיים יכולים לזמן לנו כל מיני סיטואציות שבהן אנחנו עלולים למצוא את עצמנו נכנסים בבת אחת למשטר אימונים או עומס גופני אחר שנופל עלינו בלי הכנה מוקדמת. למשל: ללדת תינוק.

רוב התינוקות באופן טבעי לא מסתפקים בתשעה חודשי נשיאה ברחם, והם צריכים ורוצים להנשא על גוף ההורה לא מעט זמן אחרי כן. רובינו לא נוהגים לשאת משקל של כמה וכמה קילוגרמים על גופינו על בסיס קבוע, והתוצאה היא שהתקופה אחרי הלידה עם הסחיבה של התינוק, יום אחרי יום, שעה אחרי שעה, דומה קצת ל… כן. לטירונות. וכמו בטירונות, עד כמה שזה מורכב, אין ברירה אלא להקפיד על סרגל מאמצים.

וכשלא מקפידים על סרגל המאמצים, מה שקורה הוא שאחרי שרכשת מנשא נוח ותומך וחשבת שהגעת אל המנוחה והנחלה - מתברר לך שאחרי שעה-שעתיים של נשיאה הגב כואב והרגליים שלך צורחות.

כשכואב לך הגב עם מנשא שמדדת ובדקת שהוא נוח ומתאים לך, ברוב המקרים זה קורה כשלא מקפידים על שימוש הדרגתי.

שימוש נכון והדרגתי במנשא תינוקות

המטרה שלנו היא לעזור לך למצוא את המנשא הנכון והנוח ביותר לנשיאת התינוק שלך.

אין שום ויכוח על כך שמנשא נוח ותומך מסייע ויכול להפוך את נשיאת התינוק לקלה ונוחה יותר ולמנוע כאבי גב.

אבל אם קצב הנשיאה שלך יעבור בבת אחת מאפס למאה - מאורח חיים מערבי סטנדרטי שכולל בעיקר ישיבה על כסא, שימוש במעלית ונסיעה ברכב ממונע, לאורח חיים שכולל הליכה ועמידה למשך שעות על בסיס יומיומי, עם משא ששוקל 3-4 קילו ועולה במשקל בקצב מהיר - לא משנה כמה נוח ותומך המנשא שלך: הגוף שלך יסבול בגלל שלא אפשרת לו סרגל מאמצים.

הדרך הנכונה להתחיל להשתמש במנשא תינוקות היא:

  • לודא שהשימוש במנשא נכון ובהתאם להוראות יש לך ספק אם השימוש שלך נכון? אם קנית את המנשא אצלנו, אנחנו כאן אם קנית את המנשא במקום אחר נשמח לעזור לך בקבוצה שלנו.

  • לשאת לפרקי זמן קצרים שמתארכים בהדרגה כמה בהדרגה? את זה הגב והרגליים שלך יגידו לך: מתחילים מ 10-15 דקות ומגדילים את פרקי הזמן בהדרגה תוך הקשבה לגוף.

  • עדיף לשאת בישיבה ולא בעמידה עד כמה שמתאפשר אם התינוק שלך נולד עם מד גובה, ומוחה ברגע שרק עוברת בראשך המחשבה להתישב כשהוא במנשא, לשם כך המציאו את כדור הפיזיו (טוב, אולי זה לא היה היעודי המקורי, אבל זה בהחלט היעוד הכי חשוב להורה שמתחיל קריירת נשיאה).

ואולי בכל זאת המנשא לא מתאים?

אם וידאת שהשימוש במנשא נכון, הוא מהודק היטב והתינוק ממוקם מספיק גבוה, אם אפשרת לגוף שלך להסתגל בהדרגה לעומס החדש, ועדיין כואב לך ולא נוח - זו בהחלט סיבה לבדוק שוב אם זה המנשא הנכון שלך.

אם התינוק שלך נולד כבד והמנשא שלך מבד אלסטי, או ללא חגורת מתניים - כדאי לבדוק אם לא עדיף לך להשתמש במנשא עם תמיכה טובה יותר בגב.

Post: Blog2_Post
bottom of page