top of page

מה ההבדל בין יאמו לארגו?

עודכן: 23 בינו׳ 2022

מנשא ילקוט לתינוק גדול - סקירה השוואתית: יאמו וארגו קלסי

שתי אמהות עם תינוק במנשא קדמי- אחת עם מנשא יאמו, השניה עם מנשא ארגו קלסי
יאמו מימין, ארגו קלסי משמאל

התינוק שלך כבר גדול, שלב הניובי מאחוריכם וכבר אין לך צורך במנשא מתכוונן שגדל איתו מלידה.

בשלב הזה אפשר להנות ממנשאי הילקוט הרגילים והפשוטים, עם לבישה פשוטה ללא כוונונים ועם מחיר נעים וסופר משתלם למנשא שיהיה בשימוש למשך כמה שנים (עם אותו ילד, כן).

בחרנו להציע בחנות המנשאים שלנו שני מנשאים ילקוט נפלאים שמתאימים לשלב הזה, שניהם מאד ותיקים ומאד אהובים ושניהם יהיו בחירה מצוינת- ארגו קלסי (אוריג׳ינל) מתוצרת ארגובייבי, ויאמו הישראלי מבית אלבי (במקור פיתוח של חברת לופי גרופ).

במאמר שלפניך נפרט את המשותף והשונה ביניהם כדי לעזור לך לבחור במנשא המתאים יותר עבורך ועבור התינוק שלך.

מה משותף לשניהם?

  • שניהם מיועדים לשימוש החל מאזור 4-6 חודשים, ללא אפשרות התאמה של המנשא לניובורן (כאן יש הסבר מפורט איך יודעים מתי אפשר לעבור למנשא ילקוט רגיל ללא מתאם).

  • שניהם מתכווננים ומתאימים לשני הורים במידות שונות.

  • שניהם מנשאי ילקוט שמגיעים עם חגורת מתניים תומכת, כתפיות מרופדות ונסגרים באבזמים ללא קשירות.

  • שניהם מיועדים לנשיאה בתנוחות בטן או גב (כמו כל מנשא שנמכר דרכנו, הם לא מיועדים לנשיאה עם הגב להורה - הנה הסבר למה זה גם לא מומלץ).

  • שניהם מתאימים לשימוש עד 20 קילו ויוכלו לשמש אותך כמנשא טיולים עד גיל 4-5 שנים.

  • שניהם ותיקים מאד - מראשוני מנשאי הילקוט בשוק, הושקו כמעט ביחד בשנת 2004 בעיצוב מנצח שכמעט ולא השתנה מאז ועד היום.

מה שונה ביניהם?

1. הצלבה על גב ההורה

ההבדל העיקרי בין יאמו לארגו הוא האפשרות להצליב את הרצועות על הגב. ביאמו מבנה הרצועות מאפשר לעבור בקלות ממצב של איקס על הגב למצב של רצועות מקבילות בהתאם להעדפת הנושא.

הדגמה של שתי הדרכים בהן ניתן ללבוש את מנשא יאמו- עם כתפיות מוצלבות על גב ההורה, או מקבילות
יתרון של מנשא יאמו: הכתפיות יכולות להיות מוצלבות או מקבילות לפי מה שיותר נוח לך

מנשא יאמו: תפעול המנשא עם איקס על הגב או עם רצועות מוצלבות קל ופשוט באותה מידה ונתון להעדפת המשתמש.


בארגו מבנה הרצועות מאפשר כברירת מחדל נשיאה ברצועות מקבילות.

אנשים עם מבנה גוף קטן יכולים לעתים להשתמש בו גם עם רצועות מוצלבות (אבל תכף נראה שלבעלי מבנה גוף קטן יש סיבות אחרות להעדיף דווקא יאמו) אבל המנשא פותח ועוצב לנשיאה ברצועות מקבילות וזו האופציה היותר נוחה לתפעול.

אמא עם תינוק במנשא ארגו קלסי- כשהתינוק על הבטן הכתפיות על הגב תמיד מקבילות
מנשא ארגו: ברירת המחדל תהיה נשיאה עם רצועות מקבילות

למי זה חשוב?

יש אנשים שעבורם נשיאה בהצלבה תהיה משמעותית יותר נוחה ותומכת בגב, ואחרים שיעדיפו רצועות מקבילות, או לא ירגישו שום הבדל. כדי לדעת אם זה פקטור חשוב עבורך צריך למדוד ולבדוק מה יותר נוח לך.

הודות לאפשרות להצליב את הרצועות ביאמו, בנוסף לתנוחות גב ובטן יש ביאמו בלבד אפשרות לשאת את התינוק גם על הצד - זו תנוחה שלא תהיה נוחה לרוב האנשים במנשא ילקוט, אך יש מי שעבורה היא מהווה יתרון.

2. אבזם בטחון במותן

יאמו מגיע עם אבזם בטחון במותן - אבזם עם ניצרה שאפשר לפתוח רק עם שתי ידיים. אבזם הבטחון מבטיח שהנושא לא יוכל לפתוח את חגורת המתניים בהיסח הדעת בעוד התינוק במנשא.

תמונה של אבזם הבטחון של מנשא יאמו, ונצרת הבטחון עליה יש ללחוץ כדי לפתוח את האבזם
נצרת הבטחון מבטיחה שהאבזם לא יוכל להפתח מעצמו

ארגו מגיע עם רצועת גומי לבטחון שיש להשחיל על האבזם ומשמשת לאותה מטרה.

למי זה חשוב?

יש אנשים שעבורם אבזם הבטחון הוא חסרון בשל הצורך להשתמש בשתי ידיים כדי לפתוח אותו, ואחרים שיעדיפו אותו על פני השימוש ברצועת הגומי שצריך להשחיל בעת לבישת המנשא. בשורה התחתונה, שני המנשאים בטוחים, ובאפשרותך לבחור איזו שיטת אבטוח של האבזם יותר נוחה עבורך.

3. אבזם דו כיווני ברצועות הכתפיים

יאמו מגיע עם אבזם ייחודי דו כיווני ברצועות הכתפיים, המאפשר הידוק תוך משיכה לשני הכיוונים. מה זה אומר תכלס? שגם אם התינוק על הבטן שלך וגם אם הוא על הגב שלך, אפשר תמיד להדק את המנשא במשיכה של הרצועה קדימה.

התמונה מראה כיצד אפשר להדק את מנשא יאמו תמיד במשיכה קדימה (ולא לאחור), גם כשהתינוק על הבטן של ההורה וגם כשהוא על הגב.
גם כשהתינוק על הבטן וגם כשהוא על הגב ניתן להדק את המנשא במשיכה קדימה

אבזם הכתפיות במנשא ארגו בנוי כך שההידוק נעשה תמיד מכיוון הכתפיה לכיוון התינוק - אם התינוק מלפנים המשיכה תהיה קדימה, ואם התינוק על הגב שלך - המשיכה תהיה לאחור.

למי זה חשוב?

יש אנשים שעבורם ההידוק במשיכת הרצועה לאחור פחות נוח. ההבדל הזה משמעותי רק אם משתמשים במנשא בעיקר לנשיאה על הגב וגם אז אפשר לעקוף את הצורך בהידוק ע״י לבישת המנשא כשהרצועות כבר מהודקות במידה הרצויה. שורה תחתונה - לא פקטור מהותי בבחירת המנשא, אבל משהו שתמיד טוב לדעת.

4. תמיכה בגב התחתון

אחד החידושים הבודדים שנוספו לדגם המקורי של ארגו קלסי הוא כרית תמיכה בגב התחתון. הכרית מהווה חלק אינטגרלי מחגורת המתניים של ארגו ואינו קיימת ביאמו.

תמונה של כרית התמיכה הקשיחה לגב התחתון במנשא ארגו קלסי
כרית התמיכה לגב התחתון במנשא ארגו קלסי

למי זה חשוב?

יש אנשים שעבורם התמיכה הנוספת בגב התחתון תעשה את כל ההבדל וחיונית לנוחות הנשיאה. עבור אחרים מדובר באלמנט שירגיש מסורבל ומסיבי מבלי לשפר את הנוחות. גם כאן נדרשת מדידה כדי להבין מה מתאים יותר עבורך. ככלל, אנשים בעלי מבנה גוף קטן וצר עשויים להרגיש שתוספת התמיכה בגב התחתון מסרבלת את המנשא עבורם (עוד על מבנה גוף בסעיף הבא).

5. התאמה למבנה הגוף

אנשים (נשים וגברים) במידות ממוצעות עשויים להנות מיאמו או מארגו במידה שווה - ההבדל בנוחות הוא אישי ולא ניתן לחיזוי אלא דרך מדידה בלבד.

לעומת זאת, עבור בעלי מידות גדולות או קטנות ביחס לממוצע ההבדל בנוחות עשוי להיות משמעותי:

  • אנשים גבוהים ורחבי כתפיים (לרוב עם תינוקות באחוזונים גבוהים של גובה ומשקל) יעדיפו בדרך כלל את ארגו.

  • אנשים בעלי מבנה גוף נמוך וצר (לרוב עם תינוקות באחוזונים נמוכים של גובה ומשקל) יעדיפו בדרך כלל את יאמו, בפרט נשים במידות פטיט שעבורן הכתפיות של ארגו יהיו רחבות מדי ולא ישבו להן טוב על הכתפיים.

6. התאמה לקיץ

מנשאי ילקוט ככלל נחשבים מנשאים נוחים וקלילים יחסית לקיץ.

אם צריך לבחור בין יאמו לארגו, יאמו הוא המותג שנחשב ידידותי יותר לקיץ. בהיותו פיתוח ישראלי, יאמו עוצב מלכתחילה להורה הישראלי עם ריפודים ובד דקים יותר.

7. כחול לבן לעומת תוצרת חוץ

יאמו הוא מותג ישראלי. הוא פותח במקור ע״י חברת לופי גרופ שהיתה קיימת בשנים 2002-2012 והיתה מהחברות המובילות בשוק המנשאים הישראלי ופיתחה לצד יאמו גם את מנשא לופי (שכבר לא מיוצר) ואת לופיקס. יאמו ולופיקס שניהם נמצאים כיום בבעלות חברת אלבי מנשאים לתינוקות.

ארגו הוא המוצר המקורי והראשון של חברת ארגובייבי, מהחברות המובילות בעולם בפיתוח וייצור מנשאי תינוקות איכותיים, המייצרים לצד ארגו קלסי דגמים נוספים וביניהם אדאפט. השם של ארגובייבי הולך לפניו ומהווה תו תקן לאיכות ובטיחות.

Post: Blog2_Post
bottom of page