top of page

איך לבחור מנשא ילקוט מלידה?

מנשא ילקוט מלידה הוא הבחירה הנפוצה ביותר כיום ובצדק: מנשא שגדל עם התינוק (כמעט) מלידה עד גיל כמה שנים, תומך בגב של ההורה, מאפשר מנח פיזיולוגי לתינוק, בריא, בטוח ונוח ומה שחשוב להמון הורים- קל ללבישה, בלי קשירות ובלי סרבול.

אמא עם תינוק ניובורן במנשא ילקוט מלידה
מנשא ילקוט מלידה: מנשא חכם שגדל עם התינוק ללא מתאם. בתמונה: מנשא בובה x

רק לפני כמה שנים יצאו לשוק הדגמים הראשונים של מנשא ילקוט חכם שגדל עם התינוק מלידה, וכבר יש שפע עצום וקשה לבחור.

מכל המבחר הקיים בדקנו מדדנו ונתנו לנסיינים די הרבה מנשאים, ובחרנו להוסיף לחנות שלנו את המוצלחים ביותר מבחינת קלות התפעול, רמת הכוונון, וכמובן איכות העיצוב וחמרי הגלם.

המבחר שלנו משתנה ומתעדכן מדי פעם ואיתו גם המדריך הזה (תאריך עדכון אחרון: מאי 2023).

במדריך הזה:

  • נסביר מה דרישות הסף שלנו ממנשא ילקוט מלידה, ומה כדאי לבדוק בכל דגם לפני שקונים;

  • מה משותף לכל מנשאי הילקוט מלידה בחנות שלנו (אבל לא תמיד קיים בדגמים אחרים);

  • ונפרט מה ההבדלים בין מנשאי הילקוט מלידה בחנות שלנו - ארגו אדאפט, בובה x, לני אפגרייד ודיוה ראפ, ומה השיקולים שצריכים להנחות אותך בבחירה ביניהם.

דרישות הסף שלנו ממנשא ילקוט מלידה:

  1. תנוחת בטן לבטן בכל גיל (תנוחה עוברית לא מתאימה למנשאי ילקוט), ואפשרות לשאת על הגב כשהתינוק מספיק גדול (פה יש הסבר מתי);

  2. לא מצריך שימוש במתאם/כריות למיניהן בשום שלב (מתאמים למיניהם זה פתרון מסורבל, מחמם ולא מאפשר להגיע למנח אופטימלי);

  3. מאפשר כוונון של מפתח הרגליים, עם מינימום שלושה מצבי רוחב לפחות - מנשא שיש לו רק מצב רוחב או שניים לא יאפשר לשאת במנח m פיזיולוגי בכל שלב (פה יש הסבר מה זה מנח פיזיולוגי ולמה בעינינו לא כדאי לוותר עליו);

  4. מאפשר כוונון של גובה המנשא, כדי להבטיח שהמנשא לא יכסה את הראש ויאפשר נשיאה בטיחותית עם פנים גלויות (ככלל, ככל שיש יותר אפשרויות כוונון, המנשא יהיה יותר מוצלח);

  5. מגיע עם קפוצ׳ון שמשמש ככרית תמיכה בעורף אצל קטנטנים ובהמשך לתמיכה בראש של תינוק או פעוט גדול, ושיש לו רצועות ארוכות שניתן לתפוס כדי להשתמש בו לתמיכה בראש גם כשנושאים על הגב (פה יש מדריך מפורט על תמיכה בראש ואיך היא אמורה להראות במנשאים שונים);

  6. עם כל הכוונונים, הוא צריך לאפשר תפעול פשוט ואינטואיטיבי ככל הניתן של הכוונון, כזה שרוב ההורים יכולים ליישם בעזרת סרטון הדרכה ללא צורך בעזרה נוספת.

הסבר מפורט יותר על דרישות הסף שחשוב לחפש כשבוחרים מנשא ילקוט מלידה נמצא במדריך מנשא לתינוק מגיל 0


מה משותף לכל קטגורית מנשא ילקוט מלידה?

המדריך מתייחס לארבעת מנשאי הילקוט המתכווננים לשימוש מלידה עד 20 קילו הזמינים כרגע בחנות שלנו: ארגו אדאפט, בובה x, לני אפגרייד ודיוה ראפ. יש לנו מדריך נפרד אם יש לך ניובורן במשקל נמוך וההתלבטות שלך היא בין מנשא ילקוט מובנה למנשא ילקוט רך. אם התינוק שלך עבר את שלב הניובורן ואתם כבר בגיל 4-5 חודשים אולי בכלל יתאים לך לבחור במנשא ילקוט בסיסי וקליל ללא כוונון שמיועד רק לתינוקות גדולים ופעוטות.

כל מנשאי הילקוט מלידה שלנו:

  • מתכווננים למספר מצבי רוחב שנע בין 3 לאינסוף, ומאפשרים עוד מגוון כוונונים נוספים, ללא צורך במתאם;

  • מתאימים מסביבות 4 קילו (לפעמים זה ממש סמוך ללידה ולפעמים מאזור חודש-חודשיים, תלוי בתינוק);

  • מתאימים עד גיל 2-3 שנים (לרוב גם יותר) ויכולים לסגור פינה גם של מנשא טיולים לפעוט;

  • מיועדים לשימוש בתנוחת בטן לבטן מתחילת שלב השימוש במנשא, ובהמשך מאפשרים גם נשיאה על הגב;

  • מאפשרים הנקה במנשא;

  • מאפשרים תנוחת m פיזיולוגית, גם לקטנטנים, עם פישוק פיזיולוגי (מותאם למידת התינוק), תמיכה בירכיים וגב ארוך ועגול (כל עוד התינוק מספיק גדול למלא את המנשא היטב. לכן משקל המינימום שאנחנו ממליצות עליו במנשאי ילקוט הוא לרוב קצת יותר מהמשקל המצוין ע״י היצרן).

  • תומכים בגב שלך באמצעות חגורת מתניים קשיחה ומרופדת וכתפיות מרופדות לחלוקת משקל אופטימלית;

  • כולם ללא קשירות, נסגרים באמצעות אבזמים בלבד, גם באיקס על הגב וגם עם כתפיות מקבילות, ועם שלל טריקים לסגירת ופתיחת רצועת הבטחון על הגב שלך;

  • כולם נלבשים ללא צורך בעזרה מאדם נוסף (כן, גם בנשיאת גב);

  • כולם מגיעים מחברות ותיקות ומוכרות באירופה ובארה״ב, עומדים בתקנים בינלאומיים ובסטנדרטים גבוהים של איכות ובטיחות.

מה ההבדלים ביניהם, ואיך לבחור?

אם התינוק שלך שוקל 4 קילו ויותר, כל אחד ממנשאי הילקוט מלידה שלנו עונה על דרישות הסף שלנו ממנשא ילקוט מלידה, יכול להתאים לכם ויאפשר בודאות נשיאה בטוחה ובריאה.


אם חשוב לך לודא שהמנשא שבחרת הוא המתאים והנוח ביותר עבורך ועבור המשפחה שלך מבין כל האפשרויות, יש כל מיני פרטים שבהם דגמים שונים נבדלים זה מזה ועשויים להוות שיקול משמעותי בעד או נגד. לפעמים מדובר בניואנסים ממש קטנים אבל במנשאים לפעמים פרט ממש זעיר עושה הבדל ענקי, לכן #לאנושאיםלפנישבודקים ומתעמקים גם בפרטים הקטנים:

מבנה הגוף של ההורה

כל מנשא ילקוט מתאים להורים במידות שונות ויכול לשמש את שני ההורים. עבור אנשים בגובה ומשקל ממוצעים לאוכלוסיה אין הבדל משמעותי בנוחות בין מנשאים שונים מעבר להעדפה אישית ומשתנה. עבור אנשים במידות קטנות או גדולות במיוחד, יש מנשאים שלרוב יהיו יותר מתאימים מאחרים.


מידות פטיט

אם הגובה שלך סביב 1.5 מ׳ או פחות ו/או המשקל שלך נמוך ומבנה הגוף שלך צר מאד, אולי כבר יצא לך להתנסות במנשאים שהרגשת שהם ענקיים ומסורבלים מדי, עם כתפיות רחבות מדי לכתף הצרה שלך או שאין לך אפשרות להדק אותם מספיק והם נשארים רפויים ולא צמודים למותן (ולכן גם לא תומכים בגב שלך).

כל מנשאי הילקוט שלנו קיבלו פידבקים חיוביים גם מנשים במידות פטיט אבל מנסיוננו המוצלח ביותר לנשים מאד רזות נמוכות וצרות הוא דיוה ראפ.


מידות אוברסייז

אם המידות שלך גדולות במיוחד, בגובה, במשקל או גם וגם, יתכן שיצא לך להרגיש שחגורת המתניים או הכתפיות של המנשא לא תמיד מרגישות מספיק ארוכות ונסגרות עליך בקושי.

כל מנשאי הילקוט שלנו נוסו בהצלחה גם ע״י הורים במידות אוברסייז אבל ארגו אדאפט ובובה x קיבלו את הפידבקים המפרגנים ביותר מהורים במידות אוברסייז.


התאמה לתינוקות קטנטנים או גדולים במיוחד

כל מנשאי הילקוט מתאימים לתינוקות פחות או יותר לאותה תקופת נשיאה, שמתחילה איפשהו סביב 4 קילו ומסתיימת באזור גיל גן עיריה.

אם התינוק שלך נמצא במרכז התקופה הזאת, כולם מתאימים, אבל אם חשוב לך לשאת בנוחות תינוק גבולי לכאן או לכאן- ניובורן שעדיין לא שוקל 4 קילו, או פעוט גדול וגבוה מאד, יש הבדלים קטנים בין המנשאים השונים.


ילקוט לניובורן קטן

אם חשוב לך להתחיל להשתמש במנשא ילקוט כמה שיותר מוקדם, עם ניובורן מאד צעיר ו/או במשקל נמוך יחסית, ארגו אדאפט הוא המנשא שנותן את המענה הטוב ביותר לתינוקות ששוקלים פחות מ 4 קילו. חשוב לשים לב שגם באדאפט המשקל הכי נמוך שהצלחנו למקם במנשא במנח טוב הוא סביב 3.5 קילו - מתחת לזה אין מנוס בעינינו מלהמתין מעט שהתינוק יגדל, ולבחור בינתיים מנשא ילקוט רך או מנשא בד. נשיאה של ניובורן קטן מצריכה גם לבישה מאד מדויקת כדי שהמנח יהיה מעוגל ותמוך והראש יהיה מחוץ למנשא ואנחנו ממליצות להעזר בנו כדי לוודא שהצליח לך.


ילקוט לפעוט גבוה

רוב ההורים נושאים באינטנסיביות עד אזור גיל 1-2 שנים ומשם תדירות הנשיאה פוחתת בהדרגה עד שהמנשא נשלף רק בטיולים בטבע או בסיטואציות נקודתיות. למרות שאחרי גיל שנה בדרך כלל מפתח המנשא כבר לא מגיע לגמרי מברך לברך, עבור רוב ההורים זה לא מהווה בעיה כי השימוש במנשא ממילא פחות אינטנסיבי, מפרק הירך כבר מזמן סיים להתפתח ואין צורך להתעקש על מנח m מושלם כשיוצאים פה ושם לטיול בטבע עם בן שנתיים או בת שלוש על הגב.

אם לך חשוב להמשיך לשאת באינטנסיביות על בסיס יומי גם בגיל גדול, למנח m יש יתרון מבחינת התמיכה בגב שלך ולכן המנשאים היותר מתאימים עבורך יהיו בובה x, שמגיע עם תוספת הרחבה של הפישוק למידת פעוטות, או לני אפגרייד, שמגיע לרוחב הכי רחב מבין מנשאי הילקוט שלנו.



סוג הבד והתאמה לקיץ

כל מנשאי הילקוט שלנו עשויים מבדים נעימים ונושמים, אבל ההעדפה בין בדים היא אישית ומשתנה מהורה להורה:


בד כותנה רגיל

ארגו אדאפט ובובה x מגיעים בגרסת 100% כותנה למי שאוהב את המנשא מובנה אבל מבד נעים וטבעי.


בד כותנה ארוג

הסיב זהה לכותנה רגילה, אבל שיטת האריגה שונה. בד ארוג גמיש ורך יותר ומתאים את עצמו טוב יותר לצורה של התינוק ושלך. מנשאי ילקוט מבד ארוג מרגישים פחות מגושמים ו״ילקוטיים״ ומעולים למי שרוצה את הקלילות של ילקוט עם אבזמים בשילוב תחושת הרכות של מנשא בד ארוך.

לני אפגרייד ודיוה ראפ מגיעים מבד ארוג 100% כותנה, בשיטות אריגה שונות, ובדגמים של לני גם צפיפות האריגה משתנה מדגם לדגם, כך שאפשר לבחור בד דק יותר לקיץ למי שמאד סובל מחום.


בד רשת סינטתי

להורים ובעיקר לתינוקות שסובלים מאד מחום ומזיעים המון אפשר לבחור בבד רשת נושם. ארגו אדאפט מגיע גם בגרסת רשת (דגמי ה״סופט פלקס״) והוא אהוב מאד על אבות. גם ללני אפגרייד יש לפעמים דגמים שמגיעים עם חלון רשת סינטתי לאוורור על הגב של התינוק.


בד משולב - כותנה ופשתן

כמו כותנה אבל קצת יותר ידידותי לקיץ- פשתן הוא עוד סיב טבעי שמאפשר נשיאה יחסית קלילה. לבובה x יש דגמים שמכילים גם פשתן ויהיו אווריריים יותר מדגמי הכותנה בקיץ.


בקיץ תמיד מזיעים בכל מנשא, והדבר הכי מחמם במנשא הוא הצמידות של גוף לגוף. חשוב לבחור בבד שהתחושה שלו תהיה נעימה וכמובן לא להתפשר על התמיכה בגב והנוחות של כולם. כאן יש מידע נוסף על נשיאה קיצית, ומדריך המנשאים המומלצים שלנו לקיץ.

כיוון ההידוק של הכתפיות

הידוק הוא קריטי לנשיאה נוחה עם תמיכה נכונה בתינוק רך וגם לתמיכה בגב שלך.

ככל שקל יותר להדק את הכתפיות של המנשא יהיה קל יותר להנות מנשיאה נוחה.

ארגו אדאפט מתהדק רק במשיכה של רצועה לאחור אבל בבובה x, לני אפגרייד ודיוה ראפ יש הידוק דו כיווני: אפשר להדק במשיכה אחורה כמו באדאפט אבל גם באמצעות רצועה אחורית שתופסים ומושכים כלפי מטה.



תמיכה בגב התחתון (שלך)

כל מנשא ילקוט מאפשר חלוקת משקל ארגונומית הודות לחגורת מתניים קשיחה שמחלקת את המשקל בין הגב העליון והגב התחתון.

ארגו אדאפט ולני אפגרייד מגיעים עם תוספת קטנה וחביבה של כרית תמיכה בגב התחתון. באדאפט זו כרית רחבה וקשיחה ובלני זו כרית קטנה ורכה.

חשוב לקחת בחשבון שלא תמיד הכרית נוחה. הכרית הרחבה של אדאפט עשויה להרגיש מסורבלת ומציקה, בעיקר אם את אישה במידות פטיט.


תמיכה בראש התינוק

כל מנשאי הילקוט שלנו מגיעים עם כובע לתמיכת ראש התינוק הישן.

בארגו אדאפט יש בנוסף כרית תמיכה מובנית לראש התינוק הרך (פיצ׳ר ייחודי למנשאים של ארגו).

בחודשים הראשונים רק הכרית משמשת לתמיכה בראש, ובהמשך עוברים להשתמש בכובע, ניתן לצפות בסרטון כדי להבין איך התמיכה בראש עובדת בכל שלב:




בבובה x יש כיס יעודי אליו מכניסים את הכובע בחודשים הראשונים והוא הופך לכרית תמיכה.

לני אפגרייד ודיוה ראפ מאפשרים תמיכה מלאה בעורף ע״י הפאנל עצמו ללא צורך בכרית או בגלגול של הכובע לכרית.


סטייל

אם עברת על כל הסעיפים ועדיין לא מצאת יתרון מכריע עבורך של מנשא כזה או אחר על פני האחרים, אפשר פשוט לבחור לפי היופי 🙂

ארגו אדאפט מגיע רק בצבעים הכי סולידיים וניטרליים ללא הדפסים. לחובבי הסולידי אפשר להשיג גם את בובה x ולני אפגרייד בצבעים חלקים וניטרליים (אבל לא רק).

למי שרוצה את המנשא צבעוני או עם פרינט הורס, כדאי לבדוק את הדגמים של בובה x ודיוה ראפ שלכל אחד מהם סגנון מהמם משלו,

וללני אפגרייד יש דגמי אומברה יפים בטירוף למי שלא רוצה פרינט צעקני אבל כן רוצה מנשא קצת יותר מענין מאפור סולידי חלק.

Post: Blog2_Post
bottom of page