top of page

איך לא לקנות מנשא? שש טעויות נפוצות

בשונה מחיתולים, בגדים, מוצצים ושאר מוצרי תינוקות שצריך לקנות בכמויות ולחדש מלאי על בסיס קבוע, מנשא לתינוק הוא פריט שאין צורך לקנות אותו שוב ושוב. מנשא אחד באיכות גבוהה שנבחר בקפידה יכול לשמש יותר מילד אחד, ורוב ההורים לא יזדקקו ליותר מ 2-3 מנשאים לאורך כל תקופת ההורות (בשימוש מתון ותחזוקה טובה אפשר להסתפק גם באחד לכל הילדים ביחד בכל גיל).

כמו שנרצה להשקיע בעגלה או במושב בטיחות כמה שצריך כדי להנות ממוצר איכותי, בטיחותי וכזה שישרת את כולם בנוחות לאורך זמן - גם במנשא כדאי לתת עדיפות לשיקולים של בטיחות ונוחות לפני המחיר.

בשונה מעגלות וכסאות בטיחות, טווח המחירים של רוב המנשאים בישראל - כולל מותגים מובילים ואיכותיים - נמוך מ-1000 ש״ח. סביר להניח שבסכום שעלתה העגלה שלך אפשר לקנות לפחות 5-6 מנשאים מהטובים שיש.

אבל ראית שאפשר לקנות מנשאים בסכומים ממש מצחיקים - בחו״ל, דרך משווקים ששמם עובר מפה לאוזן, או יד שניה. על פניו - נראה כמו דיל מושלם. אבל האם זה באמת כך?

מכיוון שאנחנו הכתובת שהורים שקנו מנשאים בזול פונים אליה להתיעץ אחרי שגילו ״הפתעות״ שלא היו מודעים אליהן לפני הקניה, אנחנו יודעות שהדיל הזה עשוי להתגלות ככסף שנזרק לפח. גם כשמדובר במאות בודדות, לא כיף לגלות שהן הוצאו לחינם על מוצר שלא באמת יכול לשרת אותך.

רגע לפני קניה של מנשא במחיר מפתה, הנה ה״הפתעות״ שכדאי שלא יפתיעו אותך:

1. קנייה ללא אחריות יצרן

מנשאים בחו״ל זולים יותר, נקודה. מנשאים מיובאים שנמכרים בארץ דרך היבואן הרשמי או מפיצים שלו עולים משמעותית יותר מאותו מנשא בחו״ל או דרך משווקים לא מורשים.

הכל טוב ויפה כשהמנשא תקין. הבעיה מתחילה כשמשהו לא תקין: מנשא שמגיע עם פגם מהיצרן (לכל חברה,

גם הטובות ביותר, קורה שמתפספס לעיתים רחוקות פגם קטן בביקורת האיכות), או מנשא שמתבלה מהר מדי

(אחריות יצרן היא בדרך כלל לשנה ומכסה כל פגם שאינו נובע משימוש לא נכון).

קנית לא דרך היבואן הרשמי? אין לך אחריות. היבואן לא מטפל במוצרים שלא נרכשו דרכו או דרך משווקים שלא עובדים איתו. אם קנית בחנות מורשית בחו״ל, הם הכתובת שלך לטיפול בתקלות ותיקונים. אם קנית דרך משווק מקומי לא מורשה - אין לך שום כתובת לטיפול בתקלות ופגמים.

קנית דרך היבואן הרשמי? יש לך אחריות לשנה. אם המנשא הגיע פגום או התבלה מהר מדי הוא יוחלף בלי בעיה. אם יש לך בעיה במנשא שאינה מכוסה ע״י האחריות, היבואן ישמח לעזור כמיטב יכלתו ולספק לך חלקי חילוף.

אם קנית דרכנו, אין צורך אפילו לפנות ליבואן: מספיק לשלוח לנו ווטסאפ זריז ואנחנו נטפל בכל השאר.

2. מה הבעיה עם חיקויים?

איך מזהים מותג מנשאים מצליח? לפי כמות החיקויים שלו.

כשמוותרים על ההשקעה היקרה בבקרת איכות, בדיקות תקן, חמרי גלם ותפירה בסטנדרטים גבוהים, אפשר לייצר מנשא מאד דומה למקור, ולמכור אותו בהרבה פחות.

כמובן שזה אומר גם לוותר על המרכיב של הבטיחות והאיכות. הבד (שתינוקות אוהבים למצוץ) עשוי להכיל עופרת ומתכות רעילות אחרות או נוגדי בעירה רעילים, אבזם יכול להשבר, רצועה יכולה להקרע, תפר יכול להפרם וכל זה בעת שהתינוק תלוי באויר בגובה מטר וחצי.

הורים שהתנסו בחיקוי ובמנשא מקורי יודעים לספר גם שהחיקוי מרגיש אחרת לגמרי, ורק כשעברו להשתמש במנשא מקורי, הבינו למה יש חוות דעת כל כך מוצלחות על המנשא…

שאלת מליון הדולר היא כמובן - איך מזהים חיקוי? והתשובה היא שברוב בהמקרים אי אפשר לזהות בעין אם מנשא הוא מקורי או לא. מי שלא עוסק בעצמו בתפירה מקצועית יתקשה לזהות את ההבדלים הקטנים.

הדרך היחידה לודא שהמנשא שלך מקורי היא לרכוש אותו דרך היצרן או דרך יבואן/משווק מורשה.

3. מותגים אנונימיים

אוקי, לא חייבים לקנות את המותגים הכי מובילים. גם מותג פחות מוכר יכול להיות איכותי ומוצלח. ממש פה בחנות אונליין שלנו יש לנו מותגים שנמכרים בישראל רק אצלנו ורוב ההורים לא מכירים אותם.

מנשאים לא מוכרים שלא משקיעים תקציבי ענק בשיווק הרבה פעמים גם זולים יותר, ולא בהכרח פחות טובים.

הבעיה מתחילה כשהמותג לגמרי לא מוכר בישראל - וגם מי שמתמצא בתחום לא יודע להגיד לך כלום עליו; אין ממי לקבל חוות דעת, אין אפשרות למדוד אותו לפני הקניה ולא בטוח שיהיה לו ביקוש בשוק המנשאים יד שניה אחרי שיסיים לשמש אותך.

כשמקור המידע היחיד שלך על המנשא הוא אתר האינטרנט שלו, הסיכוי להפתעות כשהמנשא יגיע אליך הוא גבוה מהרגיל. צריך לודא שבאתר קיים מידע מספיק מפורט על מנת לקבל החלטה נכונה:

  1. מידע על התנוחות המתאימות בכל גיל.

  2. תמונות+סרטוני הדגמה של המנשא בשימוש בכל התנוחות והגילים הרלוונטיים, עם תינוקות ולא רק בובות. חשוב לראות שבכל גיל אפשר למקם את התינוק בצורה בטוחה כשהראש גלוי, ואם המנשא מתאים לטווח גילים רחב הוא חייב להיות מתכוונן (עם לפחות 3 מצבי רוחב).

  3. תמונות+סרטוני הדגמה של אופן הלבישה והכוונון למצבים שונים (בעיקר של ניובורן/תינוק גדול). כדאי לודא שאופן הלבישה לא מסורבל מדי והכוונונים פשוטים לתפעול.

  4. מידע על משקל מינימום ומקסימום.

  5. מידע מפורט על סוג הבד, אלסטי או לא, מרכיבים סינטתיים אם יש, ומשקל המנשא (שהוא אינדיקציה לעובי הבד).

  6. מפרט מלא של כל הפיצ׳רים- תמיכה בראש, רצועת בטחון במנשאי ילקוט, פאוצ׳ים למיניהם וכו׳.

אם המנשא מגיע מחברה שמשקיעה בהפקה כתובה, גרפית, מצולמת ומוסרטת של כל המידע המפורט לעיל, סיכוי טוב שזו חברה שמודעת גם לחשיבות של הפרטים הקטנים במנשא שלה.

אם המידע באתר מצומצם ותמציתי, זה עדיין לא אומר שהמנשא לא יהיה מעולה; אולי הוא כן ואולי הוא לא. פשוט אין לך דרך לדעת.

קניה של מנשא אנונימי לגמרי מתאימה רק לאנשים שאוהבים הפתעות (ולא תמיד טובות).

4. החלפות והחזרות

טוב- נניח שהימרתי ולא יצא לי טוב. פשוט אחזיר, לא?

אם המקום שמציע מחיר משתלם מאפשר גם להחזיר את המנשא אחרי שפתחת והשתמשת בו, הכל סבבה. מזמינים, מודדים ומקסימום שולחים בחזרה.

אבל האם זה תמיד אפשרי?

החוק קובע שמשווק אינו חייב לקבל בחזרה מוצר שנפתח ונוסה. החזר כספי לאחר התנסות היא מדיניות שתלויה בשיקול הדעת של החנות - וזה משהו שצריך לבדוק מראש.

אינספור הורים מאוכזבים שפנו אלינו גילו מאוחר מדי שהם אינם זכאים להחזר כספי ולו חלקי במקום שממנו בחרו לקנות, ואם קנית בחו״ל?… עלות המשלוח חזור לחו״ל יכולה להיות קרובה לעלות ששילמת על המנשא עצמו, וזה בהנחה שיש בכלל עם מי לדבר על החזר כספי.

מדיניות ההחזרות שלנו כוללת תמיד שבוע התנסות של המנשא בבית עם התינוק עם אפשרות להחזר כספי. חשוב לבדוק אם זה כך גם במקום שבו היית רוצה לבצע את הקניה.

5. ״אוי, לא ידעתי״

הפרטים הקטנים. אומרים שאלוהים נמצא בהם;

  1. פיצ׳ר קטן אבל מהותי עבורך שחסר (כמו האפשרות להצליב רצועות על הגב או לפרוש בד על הכתף)

  2. בד שחשבת שהוא נעים והתגלה כעבה, סינטתי או מחמם מדי

  3. כתפיה רחבה מדי לכתף הצרה שלך

  4. חגורת מתניים שלא נסגרת על מותן במידה XXL

  5. פאנל גבוה שהניובורן שלך טובע בו

  6. כוונון מסורבל מדי

  7. הבדלים מהותיים בין דגמים שונים של אותה חברה

  8. פער בין גיל התחלת/סיום השימוש המומלץ וזה שמתאים בפועל (עוד על זה בסעיף הבא)

הרשימה יכולה להמשיך עוד ועוד… דברים קטנים, אבל כאלה שיכולים לעשות הבדל ענק בחווית הנשיאה שלך, לקבוע אם הגב שלך יכאב או לא, או אם המנשא יהיה בשימוש יומיומי או רק במקרים שממש אין ברירה.

מנשא במחיר פצצה שקנית ממי שלא יודע איזה פיצ׳ר קריטי לאיזה הורה, יכול להתפוצץ לך בפרצוף על סעיף של פרט קטנטן שדווקא עבורך הוא משמעותי. כדאי לקנות מנשא ממי שמכיר את המנשאים שלו עד החוט האחרון, ויודע לחבר בינך לבין המנשא שעונה בצורה הכי מדויקת על הצרכים שלך. 

6. הדרכה וליווי אחרי הקניה

סוף סוף הגעת להחלטה וקנית את המנשא. יאיי, נגמר שלב ההתלבטויות!

אבל עם פתיחת הקופסה והמדידה הראשונה מתחילה סדרה חדשה של התלבטויות:

איזו תנוחה?

רגליים בפנים או בחוץ?

למה הראש בפנים?

איפה צריך לשים את הידיים?

נוח לו?

למה היא בוכה?

אולי כואב לו??

אולי גרמתי לה נזק???

זה השלב שבו אם קיים המידע המפורט שהמלצתי לך לחפש בסעיף 3, הוא יכול לענות על רוב השאלות של רוב ההורים.

אבל חלק מההורים זקוקים ליותר מסרטוני הדרכה; רק עם עזרה פרטנית, פנים אל פנים, הם מצליחים להרגיש מספיק בטחון כדי להשתמש במנשא.

כשהמחיר לא כולל שירות, ליווי ויעוץ לפני ואחרי הקניה הוא יכול להיות זול מאד - אבל לא כל הורה יכול להרשות לעצמו לוותר על המרכיב הזה. ליווי ועזרה גם אחרי הקניה יכולים לעשות את ההבדל בין מנשא שישרת אותך לבין מנשא שיושלך הצידה - והלך הכסף. 
Post: Blog2_Post
bottom of page