top of page

מנשא בד לתינוק: בובה בליס או מובי פיט?

עודכן: 14 במאי 2023

סקירה השוואתית של שני הלהיטים שלנו להורים שמחפשים מנשא בד ללא קשירות: מובי פיט ובובה בליס.


בובה בליס ומובי פיט שייכים לקטגוריית מנשאי בד גמישים, ושניהם מציעים פתרון נשיאה ללא קשירות שמתכוונן ומתאים לשני ההורים.

יש להם הרבה מאפיינים משותפים:

✅ מתאימים לנשיאת תינוק רך

✅ נלבשים בקלות, ללא קשירות

✅ מתאימים להורים במידות שונות

✅ מתאימים להנקה במנשא

✅ רכים, עוטפים ונעימים לניובורן

✅ מיועדים לנשיאה בתנוחת בטן לבטן מלידה

✅ מתאימים לשימוש בתקופה הראשונה לאחר הלידה (לא כמנשא גב ולא כמנשא לפעוטות)


אמא עם תינוק במנשא בובה בליס
מנשא בובה בליס: מנשא ילקוט מבד גמיש

איך בכל זאת בוחרים ביניהם?

יש כמה הבדלים משמעותיים בין בובה בליס ומובי פיט שמהווים פקטור בהחלטה ביניהם: הבד, מבנה המנשא, אופן הלבישה, תנוחות הנשיאה ועוד פרטים קטנים שעושים את ההבדל.


סוג הבד

המיוחד במנשאים של מובי הוא השימוש בבד כותנה נטול לייקרה, ספנדקס ושאר חומרים שמוסיפים אלסטיות לבד אבל גם גורמים לו להיות עבה ומחמם יותר. הבד של מובי פיט מושלם לנשיאה קיצית וקלילה, הוא דק, נעים אבל גם חזק ותומך.

בובה בליס תפור מבד כותנה בתוספת ספנדקס שמוסיף יותר גמישות אבל קצת יותר מחמם בהשוואה לטריקו של מובי פיט.


חגורת מתניים

בובה בליס שונה מרוב מנשאי הבד בכך שהוא נראה ונלבש כמו מנשא ילקוט. זה אומר בין השאר שיש לו חגורת מתניים שנסגרת באבזם כמו למנשא ילקוט, חגורת המתניים של בובה בליס מאפשרת חלוקת משקל טובה יותר על גוף ההורה לעומת מנשא בד כמו מובי פיט שמגיע ללא חגורת מתניים. שניהם מומלצים לשימוש מלידה כל עוד נוח לך, אבל עם בובה בליס יהיה נוח להשאר קצת יותר זמן ממובי פיט. טכנית שניהם יכולים לשאת מעל 10 קילו, אבל אנחנו ממליצות בכל מקרה להשתדרג למנשא מבד לא נמתח, לטובת הנוחות והתמיכה בגב שלך כשהתינוק מתחיל להיות גדול וכבד.


הכנסה של התינוק למנשא

מובי פיט הוא מנשא בד שנלבש כמו כל מנשא בד אחר עם או בלי קשירות, כשמשחילים את התינוק מלמעלה לתוך האיקס. לעומת זאת, בבובה בליס, בהיותו מעוצב כמנשא ילקוט, אנחנו לא משחילים את התינוק מלמעלה, אלא מניחים את התינוק עלינו, ומעלים את האיקס עליו. זה פרט קטן שעושה הבדל גדול: השלב של הכנסה של התינוק למנשא בד מלווה הרבה פעמים בבכי מצד התינוק וסרבול מצד ההורים.


העברה של תינוק ישן מהמנשא למיטה

אותו הבדל קיים גם כשרוצים להוציא את התינוק הישן ולהעביר למיטה: בבובה בליס אפשר לפתוח את האבזמים, לשמוט את המנשא כלפי מטה, ולהשאר עם תינוק שישן על החזה וקל להניח אותו. במובי פיט צריך קודם לשלוף את התינוק מלמעלה מתוך האיקס, שלב שעלול להעיר תינוק שלא ישן מספיק עמוק.


תנוחות

כמנשא ילקוט, בובה בליס מגיע עם תנוחת נשיאת אחת בלבד והיא בטן לבטן כשהרגליים מחוץ למנשא. הכיס שבתוכו ממוקם הטוסיק של התינוק תפור כך שגם יילוד קטנטן וגם תינוק גדול ינשאו תמיד במנח m כשהטוסיק שקוע עמוק, הברכיים מורמות והגב מעוגל. במובי פיט התנוחה המומלצת ביותר היא גם בטן לבטן עם רגליים בחוץ, אבל אם רוצים לשאת ניובורן קטן ומכונס עם הרגלים בתוך המנשא בשבועות הראשונים זה אפשרי.


שכבה שלישית

בובה בליס מגיע ללא שכבה שלישית. אבזמי ההידוק מאפשרים להגיע למידת ההידוק המושלמת לתמיכה אופטימלית בתינוק. מובי פיט כן מגיע עם שכבת בד נוספת שמטרתה להבטיח שהתינוק צמוד היטב להורה. השכבה העליונה נקשרת לאחר שהתינוק כבר במנשא ואפשר להסיר ממנו את הידיים, והקשירה אינה מצריכה לימוד או תרגול. היא כן מבטיחה שאם ההידוק של המנשא לא מושלם, הנשיאה עדיין תהיה בטיחותית, ומשפרת את התמיכה בגב שלך.


שימוש ברצועות לתמיכה בראש ופרישה על הכתף

בובה בליס אמנם נלבש כמו מנשא ילקוט, אבל הרצועות שלו רחבות וניתנות לפרישה על הכתף לטובת הנוחות שלך והידוק טוב יותר של הבד. מובי פיט בנוי כמו חולצה ומגיע עם מלבן בד על הגב שלך ללבישה נוחה ומהירה ללא סרבול מיותר, אבל מהסיבה הזאת הרצועות שלו אינן ניתנות לפרישה על הכתף.



אבא עם תינוק במנשא מובי פיט
מנשא מובי פיט: נלבש בקלות כמו חולצה


פיצ׳ר קטנטן וייחודי לבובה בליס, הוא הלולאות שמושחלות על הרצועות ומאפשרות להרחיק את הבד מהפנים בזמן שמשתמשים בהן לתמיכה בראש.




שורה תחתונה: איזה מנשא יותר מתאים לך?


בליס ופיט הן שתי בחירות מעולות לשימוש בתקופה הראשונה אחרי הלידה.


אם מנשא בד מרגיש לך מסורבל ומרתיע, אם היית רוצה להשאר עם מנשא רך כמה שיותר זמן עד השדרוג למנשא ״של גדולים״, אם חשוב לך להעביר בקלות את התינוק מהמנשא למיטה ואם חגורת מתניים היא פיצ׳ר חיוני עבורך, אנחנו ממליצות לך לבחור במנשא בובה בליס.


אם כבר יש לך מנשא להמשך ודרוש לך פתרון נשיאה לזמן קצר, אם תמיד חם לך וחשוב לך שהמנשא יהיה קיצי וקליל ככל האפשר, אם את אחרי קיסרי ורוצה מנשא ללא חגורת מתניים, מובי פיט יהיה מושלם עבורך (גם מבחינת המחיר הוא האופציה המשתלמת יותר, למרות שאין באמת מחיר לנוחות שלך).



עדיין מתקשה להחליט? אפשר להשאיר למִּנְסַנֶנֶת להחליט במקומך! עונים על השאלות של המנסננת ומקבלים המלצה ממוקדת למייל על המנשא המדויק יותר עבורך:



Post: Blog2_Post
bottom of page