top of page

בחירת מנשא לתינוק רך: בד או ילקוט?

רוב ההורים לתינוק שרק נולד מתלבטים בין שתי הקטגוריות הנפוצות ביותר: מנשא ילקוט או מנשא בד.



שלושה הורים עם תינוק במנשא: אבא עם ארגו אדאפט, אבא עם בובה בליס ואמא עם מובי ראפ.
ארגו אדאפט (מנשא ילקוט), בובה בליס (מנשא ילקוט רך) מובי ראפ (מנשא בד). מה המנשא הנכון שלך?

מנשא ילקוט מתכוונן מהדור החדש שיודע לגדול עם התינוק הוא מנשא ארגונומי, נוח, תומך, ללא קשירות, שאפשר להשתמש בו לטווח ארוך- אבל הקץ' שלו הוא שלא תמיד אפשר להשתמש בו ממש מיום הלידה.


מנשא בד עם או בלי קשירות הוא פתרון נשיאה נפלא לניובורן בתקופה הראשונה מיד אחרי הלידה- אבל הקץ' שלו הוא הסרבול בלבישה ובהכנסת התינוק, כי השילוב של ניובורן קטנטן ומנשא בד חסר צורה יכול להיות מאתגר.


בשנים האחרונות נכנס למשוואה סוג חדש של מנשאים: מנשא ילקוט רך מבד גמיש.


כמו מנשאי ילקוט, הילקוטים הרכים קלים ללבישה, יותר ארגונומיים להורה, ויותר פשוטים לתפעול מבחינת הכנסת התינוק.

כמו מנשאי בד, הילקוטים הרכים מיועדים לתת פתרון ממש מהשבועות הראשונים (חשוב לשים לב שהם לא מיועדים לשימוש לטווח ארוך).

נכון להיום (2023) יש בשוק מבחר מאד מצומצם של מנשאי ילקוט רכים. האתגר לייצר מנשא שהוא גם מובנה וגם נותן מענה לניובורן שזקוק בהתחלה למנח מאד מכונס אבל גדל במהירות, הוא לא פשוט בכלל. המבחר ילך ויתרחב עם הזמן אבל נכון לעכשיו רק דגם אחד שאנחנו חושבות שנותן מענה אופטימלי וממליצות עליו לשימוש ממש מלידה: מנשא בובה בליס.


וכך נולדה התלבטות חדשה: מנשא ילקוט, מנשא בד, או השילוב של שניהם: מנשא ילקוט רך. אז במה בוחרים?

המדריך הזה מיועד עבורך אם התינוק שלך בן פחות מחודשיים ו/או שוקל פחות מ 5 קילו, וההתלבטות שלך היא בין מנשא בד למנשא ילקוט.


טיפ: יש עוד אופציות מעולות לנשיאת ניובורן. סקירה מקיפה של כללל מנשאי הניובורן לסוגיהם זמינה עבורך במדריך לבחירת מנשא לתינוק רך. המדריך הזה מיועד לך רק אם כבר צמצמת את ההתלבטות רק למנשא ילקוט או מנשא בד.

לכל מנשא יש יתרונות וחסרונות. כדי לעזור לך להחליט איזה סוג הכי מתאים עבורך אפשר להעזר בתרשים הזרימה הבא:


תרשים זרימה שמסביר איך לבחור מנשא לניובורן (עד גיל חודשיים) כשמתלבטים בין מנשא בד, מנשא ילקוט מובנה ומנשא ילקוט רך. מנשא ילקוט מובנה מתאים לתינוקות מעל 4 קילו ולהורים שמעדיפים מנשא מובנה עם קליקים, מנשא ילקוט רך מתאים לתינוקות מתחת ל 4 קילו ולהורים שמעדיפים מנשא מובנה עם קליקים, ומנשא בד מתאים להורים שלא מתחברים למנשאים מובנים ולאבזמים ולניובורן בכל משקל.


הסבר והרחבה על התרשים והרציונל מאחוריו:


1. מה מרגיש לך נכון יותר לניובורן שלך- מנשא מובנה או רך?

אין פה נכון ולא נכון. אין יתרון אובייקטיבי למנשאי בד רכים ועוטפים על פני מנשאים מובנים יותר, כל עוד המנשא מאפשר נשיאה במנח פיזיולוגי. כן חשוב שהמנשא ירגיש לך נוח ונעים, שיהיה לך כיף לשאת בו ושתהיה לך תחושה שהניובורן שלך מוגן ועטוף, ועם רגשות קשה להתווכח, ובמקרה הזה גם לא צריך. אנחנו ממליצות להקשיב פה לבטן שלך ולא לנסות להתווכח איתה בטיעונים רציונליים.


2. מה משקל התינוק?

משקל התינוק קובע אם הוא מספיק גדול למלא מנשאי ילקוט מובנה או לא. פה בניגוד לשאלה הקודמת תחושת הבטן לא עוזרת: אם התינוק קטן מדי פיסית, לא תהיה אפשרות למקם אותו במנח נכון ובטיחותי במנשא מובנה מדי, הפנים לא יהיו גלויות, התמיכה בעורף ובעמוד השדרה לא תהיה מדויקת, ולכן זה שיקול משמעותי.


3. עד כמה קשירות מלחיצות אותך?

והופ - חזרנו לאזור הרגש. אם כן מרגיש לך נכון להעדיף מנשא רך ועוטף, אבל מרגיש לך מוזר לשים את התינוק שלך בתוך חתיכת בד, אין לך נסיון קודם טוב עם מנשאים ואין לך בטחון במיומנות שלך, זה בסדר וגם מאד מוכר לנו, ופה בדיוק צריך לבחור את המנשא שנותן מענה לשני הצרכים שלך.

אם לא ברור לך בכלל איפה השאלה ומה יש להלחץ ממנשא בד, כנראה שעבורך באמת אין סיבה לא ללכת על מנשא בד פשוט וטוב, עם או בלי קשירות (טיפ: אם זה מה שיצא לך בתרשים, אנחנו ממליצות להציץ גם במנשאים ההיברידיים!)


טיפ: בסוף מה שקובע זו מדידה. תרשימים וכללי אצבע זה טוב להכוונה ראשונית אבל המנשאים שלנו מגיעים תמיד עם שבוע התנסות ואפשרות החזרה או החלפה כי כשמודדים ומתנסים לפעמים מתברר שהמנשא מרגיש לך אחרת לגמרי ממה שחשבת כשראית תמונות או וידאו שלו בפעולה. אצלנו זה בסדר למדוד, להחזיר, להחליף, להתנסות מראש בשני מנשאים ולהחזיר אחד - העיקר שבסוף מגיעים למנשא הנכון.

אם קשה להחליט במה להתנסות אפשר להשאיר למִּנְסַנֶנֶת להחליט במקומך! עונים על שאלון קצר ומקבלים המלצה ממוקדת ומנומקת על המנשא הנכון אישית עבורך.

Post: Blog2_Post
bottom of page