top of page

איך לקנות מנשא יד 2?

קניית מנשא יד 2 היא חסכונית, אקולוגית וזמינה בקלות - אפשר למצוא אותם בקבוצות פייסבוק יעודיות, בקבוצות קח-תן מקומיות ואתרי יד 2, כמו גם בשרשור השוקחתן מנשאים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

אבל כמו בכל דבר, לא הכל ורוד, ויש גם חסרונות לקניית מנשא יד שניה.


מטרת המדריך הזה לעזור לך להבין אם מנשא יד 2 הוא הפתרון המתאים עבורך, ואם כן - איך לעשות את זה נכון.


האם מנשא יד שניה הוא בכלל אופציה טובה עבורך?


הדרך הנכונה לבחור מנשא היא כמו שבוחרים אוטו - להגדיר צרכים ולבדוק איזה דגמים בשוק עונים עליהם. משפחה עם ארבעה ילדים ששלושה מהם יושבים בכסאות בטיחות לא יכולה לנסוע ברכב מדגם מיני, גם אם יזדמן לה לקנות יד 2 כזה במחיר מצוין. אותו עקרון תופס גם לגבי מנשאים: אם יש לך ניובורן ששוקל 3 קילו, אי אפשר לשאת אותו במנשא שמיועד לתינוקות בני 5-6 חודשים, גם אם מצאת אותו במחיר מעולה.


בשוק היד 2 רוב ההורים מחפשים בכיוון הלא נכון: מוצאים מנשא זמין במחיר טוב באזור, ואז בודקים אם הוא גם מתאים. במקרה הטוב הם מגלים מראש שהוא לא ורק מבזבזים זמן על בירורים. במקרה הפחות טוב זה מתברר אחרי שהמנשא נקנה וכידוע בשוק היד 2 - קנית, נתקעת.


מהסיבה הזאת שוק היד 2 מעולה להורים מנוסים שכבר מכירים מנשאים, יודעים להבדיל בין סוגים שונים, עוקבים אחרי העדכונים בשוק המנשאים ויכולים לזהות אם המנשא עונה לצרכים שלהם. אם יש לך ניובורן צעיר, אין לך שום נסיון עם מנשאים ואין לך מושג מי נגד מי, שוק היד 2 הוא פתרון פחות מוצלח עבורך.

צילום מסך של פוסט מקבוצת פייסבוק של אמא שקנתה מנשאים יד 2 וגילתה שהם לא מתאימים לה
אין יותר מבאס מלקנות מנשא ואז לגלות שהוא לא מתאים.


טיפ: גם אם החלטת לקנות מנשא יד 2, #לאנושאיםלפנישבודקים. כדאי להבין מה זה מנשא פיזיולוגי, ולדעת מה חשוב לבדוק כשבוחרים מנשא לתינוק.

דומה זה לא זהה


עשית שיעורי בית והבנת איזה דגמים של מנשאים רלוונטיים עבורך, אבל ברגע שהתחלת לחפש, נתקלת במנשאים שנראים ממש דומה ואז מתחילות התהיות - אותו דבר? דומה? שונה?


הרבה פעמים בתמונה שני מנשאים יכולים להראות דומים ואפילו זהים. אבל מה שלא רואים בתמונה למשל זה שאחד מהם ניתן לכוונון למצב ניובורן, והשני לא, או שאחד עשוי מבד חזק ותומך לטווח ארוך, והשני עשוי מבד אלסטי שמתאים רק לחודשים הראשונים, או שאחד הוא הדגם העדכני והשני הוא דגם ישן יותר ופחות מוצלח (כמו שאייפון 14 לא שווה ערך לאייפון 10, גם למנשאים יוצאות גרסאות עדכניות ומשופרות ביחס לישנות).


טעות נפוצה אחרת היא להתמקד במותג ולא בדגם ספציפי, מתוך מחשבה שכל המנשאים של אותו מותג אמורים לתת מענה זהה. אם לחזור לעולם הרכב - כמו שלרנו יש מכוניות מיני, משפחתיות ומסחריות, אותו דבר נכון גם לחברות מנשאים - אותה חברה יכולה לייצר מנשאים שמיועדים לניובורנים בלבד, לתינוקות גדולים בלבד או מנשאים חכמים שגדלים עם התינוק, ולכן לא כל הדגמים של אותה חברה בהכרח מתאימים לך.



שתי אמהות עם תינוקות במנשאים מדגמים שונים של אותה חברה. המנשאים נראים ממש דומים אבל רק אחד מהם מתאים מגיל לידה
שני מנשאים של ארגו, התוויות שימוש שונות: מי מתאים מלידה ומי לא?

טיפ: הרבה הורים מתבלבלים בין דגמים שונים של מנשאים ולא סגורים על הוראות השימוש של המנשא שלהם עצמם. לכן כדאי לבדוק ישירות באתר היצרן את המפרט של הדגם הספציפי שמצאת ולודא שהוא מתאים לצרכים שלך.

זהירות: חיקויים, זיופים ומנשאים הום מייד


שוק היד השניה מוצף במנשאים שהם חיקויים זולים ולא הדבר האמיתי. הנושא הזה רלוונטי במיוחד למנשאים המבוקשים והמעולים של ארגובייבי, חברה שידועה כסובלת שנים ממכה של זיופים.


קנייה של מנשא שלא עבר מבדקי בטיחות שקולה במידה רבה לקניית כסא בטיחות שלא עבר מבחני ריסוק - אבזם עלול להישבר, רצועה יכולה להקרע, תפר יכול להפרם וכל זה בזמן שהתינוק תלוי באויר בגובה מטר וחצי. תחקיר עיתונאי משנת 2022 מצא שחיקויים וזיופים זולים אכן לא עומדים בתקני בטיחות ומועדים לתאונות. אם בטיחות היא לא שיקול עבורך, אפשר לקנות חיקויים ישירות באינטרנט, אין סיבה לקנות מנשא כזה יד 2 ואולי אפילו לשלם יותר.


בהקשר הזה חשוב לשים לב שבשוק היד 2 יש גם מנשאים שאנשים תפרו לעצמם, הום מייד, ושם אין בקרה על שום דבר - לא איכות הבד, לא חוזק החוטים, לא עמידות התפרים, הכל בגדר הימור.


צילום מסך של פוסט של אמא שקנתה מנשא יד 2 וגילתה לאחר מכן שהוא ככל הנראה חיקוי לא בטיחותי.
כשקונים מנשא יד 2 חשוב להזהר מחיקויים ולבקש תמיד לראות חשבונית קנייה מקורית של משווק מורשה.

טיפ: הדרך היחידה להבטיח שמדובר במנשא מקורי שעבר מבדקי בטיחות, בעיקר כשקונים מנשא של ארגו יד 2, היא לראות חשבונית קניה מקורית. רק מנשא שנקנה דרך אתר החברה, יבואן רשמי, או משווקים שמופיעים באתר היבואן הרשמי, הוא בודאות מקורי.

בלאי


אחד החסרונות של קניית מנשא יד 2 הוא בלאי. בשונה מכסאות בטיחות, למנשאים אין תאריך תפוגה שמוטבע עליהם, ובשוק יד 2 הפרטי אין החלפות והחזרות ואין החזר כספי. איך אפשר לוודא שהמנשא המשומש שקנית במצב טוב ובטוח לשימוש?


קצב הבלאי של מנשאים תלוי בהמון גורמים - סוג ועובי הבד, תדירות הכביסה, תכנית הכביסה, חמרי הכביסה, מידת הקשיות של המים, אופן היבוש, מידת החשיפה לשמש ולחום, אופן האחסון של המנשא, אינטנסיביות השימוש ומשקל התינוק. אין פה חוקים: יצא לי לראות מנשאים בני שנתיים שהתבלו לרמת הסמרטוט, ומנשאים שנראו ותפקדו כחדשים אחרי עשר שנים.


המנשאים האלסטיים למיניהם מועדים להתבלות מהר יותר, בגלל הלייקרה שנוטה לאבד את האלסטיות שלה. מצד שני אלה גם המנשאים שלרוב מוכרים אותם אחרי שימוש קצר מאד עם תינוק קטן ולכן הרבה פעמים אפשר למצוא מנשאים משומשים כאלה במצב מצוין.


מנשאי ילקוט יכולים לשמש בדרך כלל יותר שנים ויותר מילד אחד אבל גם שם שימוש אינטנסיבי מאד, תינוק כבד במיוחד כביסות בתדירות גבוהה מדי או מנשא שאוחסן במקום חם מאד עשויים לגרום לבלאי מואץ.


סוג אחר של פגם שחשוב לזהות ומהווה סיבה לפסול מנשא הם תיקונים ביתיים למיניהם: קרע שנתפר בבית או אבזם שהוחלף באבזם לא מקורי עלולים להיות חלשים מדי ואין דרך ביתית לבדוק את מידת העמידות שלהם.


טיפ: כדי לוודא שהמנשא לא בלוי צריך להסתכל עליו. אם יש סימני בלאי נראים לעין כגון: חורים או שפשופים בבד, תפרים שמתחילים להפרם, אזורים בבד שמתחילים להראות שקופים יותר מאחרים, רצועות הידוק מעוותות או דקות יותר במקומות מסוימים או אזורים מרופדים שאיבדו את הצורה או את הקשיחות שלהם, כנראה שמדובר במנשא שעשה את שלו ומקומו בפח המחזור.

השלם גדול מסך חלקיו


עוד בעיה נפוצה בשוק היד 2 הוא מנשא שחסרים לו חלקים. אלה יכולים להיות חלקים נפרדים שאמורים להגיע עם המנשא והלכו לאיבוד (למשל אבנט של מנשא כמו מובי פיט) או שהתנתקו בטעות ואבדו (למשל כובע או רצועת בטחון של מנשא כמו יאמו).


כשלא מכירים היטב את הדגם ולא יודעים בדיוק איך הוא אמור להראות ואיזה חלקים הוא כולל קל לפספס את החלקים שחסרים, ורק כשמנסים ולא מצליחים ללבוש את המנשא מתברר שחסר חלק חיוני.


אם מדובר במנשא שעדיין מיוצר, אפשר לפעמים לפנות לחברה ולהזמין חלקי חילוף, אבל יש מנשאים שכבר הפסיקו לייצר אותם וכבר אין ממי לקנות חלקי חילוף.


צילום מסך של אמא שקנתה מנשא ולא בטוחה אם הגיע עם כל החלקים
במנשא יד 2 מאד נפוץ שחסר חלק שהתנתק או הלך לאיבוד ולא תמיד אפשר להשתמש במנשא בלי כל החלקים.


טיפ: כשקונים מנשא שלא היה לך בעבר קשה לוודא מראש שהוא מגיע עם כל החלקים. פה חייבים להכיר את המנשא ואת הדגם הספציפי כדי לדעת אם הוא תקין ושלם. אם לך אין מושג, כדאי לנסות להתיעץ איתנו בקבוצת הפייסבוק.

איך משתמשים???


כשקונים מנשא הרבה הורים מגלים שצריך קצת עזרה כדי להבין איך לובשים אותו. מנשא חדש מגיע עם חוברת הוראות, ערוץ יוטיוב של היצרן ובחנות אונליין שלנו הוא מגיע עם מעטפת הדרכה מלאה שכוללת גישה לסרטוני הדרכה וגם תמיכה אנושית בווטסאפ והדרכה בזום.


מנשא יד 2 מגיע בדרך כלל בלי שום דבר, ולכן כדאי לבדוק מראש האם יש הוראות שימוש זמינות ברשת. כשמדובר במנשא של חברה קיימת ופעילה בדרך כלל יש ערוץ יוטיוב עם סרטוני הדרכה ואתר עם הוראות שימוש ולפעמים אפשר להוריד את חוברת ההדרכה המלאה כקובץ פידיאף. אבל חשוב לזכור שבשוק היד שניה אפשר להשיג הרבה מנשאים שכבר לא מיוצרים, ולכן האתרים של היצרנים וערוצי היוטיוב שלהם לא תמיד זמינים לך ברשת.


צילום מסך של אמא שקנתה מנשא יד 2 וגילתה שאין לה גישה להוראות השימוש שלו
יש מנשאים איכותיים ששורדים שנים אחרי החברה שייצרה אותם אבל הוראות השימוש שלהם כבר לא זמינות.


טיפ: לפני שקונים כדאי לברר בדיוק את שם המותג ושם הדגם, ולהריץ חיפוש בגוגל וביוטיוב על ״מנשא [דגם] [מותג]״ כדי לבדוק איזה מידע זמין עליו, אם בכלל, ואם יש הוראות שימוש וסרטוני הדרכה שיוכלו לסייע לך להשתמש בו.

איזה מנשאים נפוצים בשוק היד 2?


לא כל מנשא קל למצוא יד 2. יש כמה סוגי מנשאים נפוצים במיוחד שאותם הכי קל למצוא:


מנשאי בד מכל הסוגים - אלה מנשאים שמראש מיועדים לשימוש קצר טווח והרבה הורים לא מעונינים לשמור מנשא כמה שנים קדימה לילד הבא ולכן קל למצוא כאלה שנמכרים במצב מצוין אחרי שסיימו את תפקידם. מנשא בד יד 2 זו בדרך כלל אחלה קניה, אבל רצוי לקנות מנשאים מהסוג הנקשר או המתכוונן, ולא כאלה שמגיעים במידות, כי כשקונים בלי למדוד ובלי אפשרות החזרה אפשר בקלות להתקע עם מידה לא מתאימה והלך הכסף.


״מנשאי תלייה״ - דגמים שכבר לא מיוצרים היום, שנראים כמו רתמה עם מפתח רגליים צר בלי תמיכה בירכיים. מאד קל למצוא כאלה בשוק היד 2 שמסתובבים כבר 10-20 שנה ויותר. כדאי לדעת שאלו מנשאים מיושנים שלא מאפשרים מנח פיזיולוגי לתינוק או תמיכה בגב של ההורה ולפעמים גם לא תמיכה נכונה בראש של התינוק. שום חברה שמכבדת את עצמה לא מייצרת כאלה היום.


צילום מסך של אמא שקנתה מנשא זול עם מפתח רגליים צר וגילתה שהוא לא נוח לה ולא לתינוק
יש מנשאים מיושנים שפשוט אין דרך להשתמש בהם בנוחות


הסוג הכי מבוקש, אבל שהכי קשה למצוא, הם מנשאי ילקוט, בפרט אלה שמתכווננים וגדלים עם התינוק מלידה ללא מתאם. מנשא כזה גדל עם התינוק, ממשיך להיות שימושי בגיל גן ואחר כך עובר לילד הבא וחוזר חלילה, לכן נדיר יחסית להתקל בהורים שרוצים למכור מנשאי ילקוט.


טיפ: אף מנשא לא נוח ומתאים ל 100% מההורים, אבל אם יש דגם מסוים שאמור לתת מענה לנשיאה לטווח ארוך אבל קל למצוא אותו יד 2 במצב חדש, כדאי לחפש ביקורות עליו ולבדוק למה הרבה הורים מוותרים עליו בלי להשתמש בו.

אז איך כדאי לקנות מנשא יד 2?


אנחנו ממליצות לעשות שיעורי בית ולהתחיל לסנן מנשאים שראית אבל בטוח לא יכולים להתאים לך: אם יש לך ילד כבד בן חצי שנה מנשא בד כבר לא רלוונטי, אם יש לך ניובורן ששוקל 3 קילו אין לך מה לעשות עם מנשא ילקוט, בטח אם הוא לא מתכוונן, ואם מה שראית הוא מנשא תלייה ישן זה לא משנה בן כמה התינוק וכמה הוא שוקל, כי חראם על הגב שלך בכל גיל.


לפני החיפוש בקבוצות יד 2 או בשרשור שוקחתן מנשאים אצלנו בקבוצה כדאי להתחיל ממדריכי הקניה שלנו:

בחירת מנשא לתינוק רך אם יש לך קטנטן בן כמה שבועות או שעוד לא נולד

בחירת מנשא לניובורן כבד אם הקטנטן נולד גדול או עולה במשקל בקצב מטורף

סביב גיל 2-3 חודשים כדאי לקפוץ ישר לבחירת מנשא בגיל חודשיים

מגיל 4-5 חודשים והלאה אפשר כבר להתמקד בבחירת מנשא לתינוק גדול.


יש לנו גם מדריכים שמסבירים כל מה שצריך לדעת על סוגי מנשאים מסוימים ולמי הם רלוונטיים:

וגם איך מחליטים איזה סוג יותר מתאים לך - למשל בד/ילקוט, או ילקוט/היברידי.


טיפ: כדאי לבדוק איזה מנשאים זמינים באאוטלט שלנו! האאוטלט זה המקום היחיד שבו יש לך מנשאים יד 2 שמגיעים עם אפשרות החלפה והחזרה, 100% מקוריים ובמצב טוב ובטיחותי.

אחרי שעשית שיעורי בית, חיפשת ומצאת מנשא שנראה לך רלוונטי, אפשר ורצוי תמיד לפתוח פוסט להתיעצות בקבוצה שלנו כדי לודא שהמנשא באמת מתאים לצרכים שלך. נשמח לעזור!


Post: Blog2_Post
bottom of page